Auto un tehnoloģijas
2022. gada 5. janvāris, 22:50

Varētu tikt noteikta privātā auto iebraukšanas maksa Rīgas centrā sastrēgumstundās

Jauns.lv

Rīgas zemo emisiju zonas satiksmes pārkārtošanas plāns tiks izstrādāts līdz šī gada beigām, šodien izskanēja projekta atklāšanas sanāksmē. Bet ko tas nozīmēs reālajā dzīvē?

Pilsētas attīstības komitejas priekšsēdētāja Inese Andersone (JV) šorīt intervijā Latvijas Radio norādīja, ka viens no iespējamiem emisiju ierobežošanas pasākumiem Rīgas centrā varētu būt privātā transporta iebraukšanas maksas noteikšana sastrēgumu laikā.

Viņa skaidroja, ka zemu emisiju zonu galvaspilsētas vēsturiskajā centrā plānots noteikt, lai motivētu cilvēku pārsēšanos uz sabiedrisko transportu un pārvietošanos ar videi draudzīgākiem transportlīdzekļiem, tādā veidā mazinot gaisa piesārņojumu un padarot vidi veselīgāku un patīkamāku dzīvošanai un strādāšanai.

Zemo emisiju zona ir pilsētas teritorija, kurā tiek īstenots noteiktu pasākumu kopums, lai samazinātu autotransporta radītās emisijas, kas ietekmē ne tikai gaisa kvalitāti, bet arī atstāj negatīvas sekas uz sabiedrības veselību.

Līguma pakalpojumu cena ar SIA "PricewaterhouseCoopers" ir 383 563,95 eiro ar pievienotās vērtības nodokli.

Kā vēsta TV3 ziņas, projektam paredzētas arī vairākas sabiedriskās apspriešanas. Pirmā no tām paredzēta gada vidū. Tālāk jau izstrādās konkrētus satiksmes organizēšanas un citus risinājumus, kā arī to ieviešanas plānus. Pētnieki iegūs arī papildu datus, par kuru trūkumu iepriekš domei pārmests.

Andersone klāsta, ka turpmākajos gados pavērsies jaunas iespējas – būs jauni elektrovilcieni, ir plāni savienot tos labāk ar pašvaldības sabiedrisko transportu, attīstīt arī citu mobilitātes infrastruktūru. Viens no risinājumiem ietver arī iebraukšanas maksu privātajām automašīnām sastrēgumstundās.

"Mēs neaizliedzam autotransportu pilsētā. Tas viennozīmīgi tā nav! Mēs gribam sabalansēt visu iedzīvotāju intereses un vajadzības. Es domāju, ka arī autovadītājiem - jebkuram no mums ir svarīga veselība," TV3 plašāk paskaidroja Andersone.

Vienlaikus gan jāpiebilst, ka pagaidām viss šis ir ideju līmenī un konkrēti risinājumi vēl tikai taps. Pagaidām nav arī zināms, kas tad īsti būs šo zemu emisiju zona. Arī tos mēģinās noskaidrot pētījumā. Iespējams variants ir viss centrs starp Daugavu un dzelzceļa loku. Tas nozīmē, ka, braucot no Čaka ielas, robežšķirtne būtu Zemitāna tilts.

Konkrētus zemo emisiju zonas risinājumus pilsēta iecerējusi pakāpeniski ieviest posmā 2023. līdz 2027. gadam.

Vairāk skatieties augstāk pievienotajā sižetā.