Dažas svarīgas lietas, kam šādos laikapstākļos noteikti vajadzētu būt katrā mašīnā
foto: LETA
Auto un tehnoloģijas

Dažas svarīgas lietas, kam šādos laikapstākļos noteikti vajadzētu būt katrā mašīnā

Jauns.lv

Ir vairākas lietas, kam ziemas laikā noteikti vajadzētu atrasties katrā automašīnā. "Drošas braukšanas skolas" direktors Jānis Vanks intervijā portālam Jauns.lv atzina, ka bez obligātā trijstūra un aptieciņas bagāžniekā vajadzētu ielikt arī nelielu lāpstiņu, atstarojošo vesti un citas noderīgas lietas.

"Man liekas, ka 100% visiem ir jābūt līdzi sniega slotiņai un ledus skrāpim, jo citādāk mēs nevarēsim attīrīt automašīnu, it sevišķi stipras snigšanas laikapstākļos.

Ja ir pavisam nopietna ziema un zema gaisa temperatūra, kā mums nesen bija, tad lieki nebūs vadi akumulatoram, ja ir vecāks akumulators un automašīna negrib "pielekt".

Ideālā gadījumā līdzi ir arī velkamais striķis." Tas var palīdzēt, ja automašīnai gadās kaut kur iestigt.

Neliela, bet noderīga lāpstiņa

Apzinīgākie šoferi vadā līdzi arī nelielu lāpstiņu, ar kuru var automašīnu atrakt, ja, piemēram, gadās apstāties ielas vai ceļa malā, kur ir nopietnāks sniegs. "Iebraukt tur varam, bet pēc tam, kad mašīna silta pastāv, zem mašīnas drusciņ kūst sniegs, tas viss apledo un satek zemākajā vietā, kas parasti ir zem riepām. Tad nevaram tikt ārā.

Patiesībā bez striķa un vilkšanas vienīgais, kas mums vēl varētu palīdzēt, ir lāpstiņa, ar ko varētu parakties zem automašīnas, lai dotu iespēju inercei un tiktu ārā no tās situācijas."

Ja jārok mašīna, noderēs atstarojošā veste

Tāpat nav mainīti noteikumi, ka katrā automašīnā jābūt avārijas trijstūrim un aptieciņai. "Tas, man liekas, ir tikai absolūti loģiski un patiesībā arī noteikumos ierakstīts."

Neskatoties uz to, ka esam autovadītāji, būtu labi, ja mašīnā atrastos arī atstarojošā veste vai kāds atstarojošs elements. "Ja esam kaut kur apstājušies, piemēram, jārok automašīna, tad ideāli, protams, ir uzvilkt atstarojošo elementu, lai garāmbraucēji labāk pamanītu, ka mēs ap mašīnu darbojamies."

Nevajag likt bagāžniekā smagumu

Runājot par smaguma likšanu auto bagāžniekos, kā to mēdza darīt padomju laika šoferi, Vanks teica: "Mēs vairs nepraktizējam šādas lietas. Tas vairāk bija tajos laikos, kad automašīnas bija vieglākas. Laika gaitā automašīnas paliek aizvien smagākas un smagākas. Tās ir aprīkotas ar elektroniku un ir lielākas. Mūsdienās var nopirkt arī sakarīgas ziemas riepas.

Toreiz tas bija saistīts ar to, ka automašīnas bija vieglas un bieži vien aizmugures piedziņas, kā arī ar neatbilstošām riepām. Tad tas smagums teorētiski palīdzēja aizmugurējai asij būt drusciņ stabilākai.

Izjauksim paredzēto balansu

Bet mūsdienās nezinu lielu iemeslu, lai to vēl darītu. Pietam mūsdienu automašīnām izsvarojums pa asīm parasti jau ir diezgan pieklājīgs. Nav tā, ka viss smagums ir tikai priekšā vai aizmugurē. Mūsdienu automašīnas tomēr tiek ražotas jau ar tādu aprēķinu, ka tās būs diezgan drošas arī ziemas apstākļos.

Tāpēc svara izmaiņas, ko mēs ieliekam, beigās var rezultēties pat sliktākā situācijā, jo mēs iztraucējam automašīnas ražotāja paredzēto balansu."

Uzmanīgi ar lukturiem

Ja tomēr nolemjam auto bagāžniekā iekraut kādu smagumu, jāpavēro, kas notiek ar gaismas lukturiem. Jāņem vērā, ka daļa automašīnu ir aprīkotas ar automātiskajiem lukturu regulētājiem, bet citām lukturi jāregulē manuāli.

"Tad paregulējam lukturus zemāk, lai mēs neapžilbinātu pretimbraucošos," speciālists ieteica.