Auto ziņas: no hibrīda līdz elektromobilim. Kādus modeļus nākamgad izlaidīs Toyota?
Japāņu autogigantam Toyota ir grandiozi plāni 2022.gadam, kas skar vai visus alternatīvos piedziņas veidus, varbūt izņemot dīzeli.
Lai saliktu visu pa plauktiņiem un saņemtu informāciju no pirmavota, Autoziņu filmēšanas grupa devās uz Toyota Motor Europe forumu Briselē. Ierobežots plašsaziņas līdzekļu pārstāvju loks tur tikai iepazīstināts ar gatavām nākotnes tehnoloģijām un jaunākajiem Toyota vieglo automašīnu modeļiem. Daži no tiem ir, kā mēdz teikt, tepat aiz stūra, piemēram Toyota Corolla Cross. Tā ir pasaulē visvairāk pārdotā vieglā auto modeļa krosovera versija.
“Corolla Cross apvieno visvairāk pārdotā auto pasaulē nosaukumu uz TNGA platformas, kas šobrīd izmanto piekto hibrīdtehnoloģijas paaudzi. Tas atkal paver mums izaugsmes iespējas efektivitātē un no pircēju skatpunkta arī baterijas izmēra optimizēšanā,” stāsta Džeralds Kilmans (Gerald Killmann), Toyota Motor Europe R&D viceprezidents.
Corolla Cross ir pirmais Toyota modelis pasaulē ar piektās paaudzes hibrīdsistēmu. No iepriekšējām tā atšķiras ar lielāku griezes momentu, lielāku elektrisko jaudu, lielāku efektivitāti un lielāku braukšanas prieku, jo piedāvā izvēli starp priekšējo un visu riteņu piedziņu. Priekšējo riteņu piedziņas versijā 2,0 litru hibrīda spēka agregāts attīsta 197 ZS, bet AWD-i variantam uz aizmugurējās ass ir jaudīgs papildu elektromotors, kas attīsta 30,6 kW jaudu. Jaunā baterijas bloku sistēma ar jaunākajiem litija jonu akumulatoriem ir jaudīgāka un par 40% vieglāka nekā iepriekš.
Gabarītu ziņā Corolla Cross atrodas starp Toyota C-HR un RAV4 – tieši konkurences piesātinātā Eiropas C-SUV segmenta centrā, piedāvājot komfortu, praktiskumu un daudzpusību, kas ir būtiska aktīvām ģimenēm ar maziem bērniem.
“Cross versija padara automašīnu ļoti praktisku ģimenei. Kontrastā CHR, kas ir dinamisks un ar akcentētu stilu, Corolla Cross koncentrēta uz praktiskumu un pieejamību.”
Corolla Cross aprīkots ar 12,3 collu virtuālo mērskalu paneli, kas arī ir jaunums Toyota Eiropas modeļos, un T-Mate drošības sistēmu, kas apvieno jaunākās paaudzes Toyota Safety Sense pakotni ar citām aktīvajām braukšanas un parkošanās palīgsistēmām.
Taču vēl dedzīgāku interesi jau pirms foruma izraisīja hibrīdu pioniera pirmais 100% elektriskais modelis Toyota bZ4X.
“BZ4X ir būvēts uz pavisam citas platformas. i TNG. Kas paredzēta elektromobiļiem. Tai ir garāka riteņu bāze, lai rastu vietu baterijai. Joprojām lielisks apgriešanās rādiuss. pateicoties kompaktam izvietojumam. Tas ir liels auto ar bateriju, apmēram RAV4 izmērā, paredzēts citādam pircējam, bet jo sevišķi tiem, kas jau šodien izvēlas investēt transportlīdzeklī ar nulles CO2 izmešiem.”
Spriežot pēc tehniskajiem datiem, pircēji nebūs vīlušies. Priekšpiedziņas BZ4X elektromotoram attīsta 204 ZS ekvivalentu jaudu, taču elektromobili ražos arī pilnpiedziņas izpildījumā. Sistēma izstrādāta sadarbībā ar Subaru, un ietver divus 80 kW elektromotorus, kā arī X Mode režīmu sliktiem ceļiem. Litija baterija izstrādāta ar mērķi saglabāt 90% kapacitātes pēc 10 gadiem vai 240 000 km nobraukuma. Paredzēts, ka 71 Kwh baterija spēs nodrošināt līdz pat 450 km lielusniedzamību. Visbeidzot, gan Toyota Corolla Cross, gan Toyota BZ4X Eiropas, tostarp Latvijas tirgū nonāks 2022. gadā.