Auto ziņas: vai ar jauno Subaru Outback var uzbraukt Riekstukalnā
Kad iestājas decembris un ārā smaržo pēc ziemas, daudzi sāk krāmēties ar slēpēm un sniega dēļiem jaunajai ziemas sezonai. Man arī pazīstams šis satraukums, tāpēc nevarēju nociesties un atbraucu uz Riekstukalnu paskatīties kā norit gatavošanās ziemas sezonai.
Un tā kā kājām čāpot ir slinkums, bet ar velosipēdu mīties par vēsu, Riekstukalna nogāzes izlūkosim ar jaunāko Subaru Outback.
“Ja nekad neesat bijuši Riekstukalnā, būsit pārsteigti uzzināt, ka šeit ir nevis viena bet 12 nogāzes,” stāsta Normunds Avotiņš.
Dažas no tām pavisam noteikti nav piemērotas automašīnai. Šī gan šķiet diezgan miermīlīga.
“Šī ir vislēzenākā nogāze. Nav nepieciešami nekādi papildu instrumenti. Te var uzbraukt ar vienkāršāku automašīnu, bet tālāk būs nedaudz gūtāk.”
Pirmās kores virsotnē atklājam, ka galveno nogāzi pie nomas nāksies izlaist - ceļu aizšķērso pavisam svaiga tranšeja. Tāpēc griežamies uz otru pusi. Tur varētu noderēt Outback 20 cm klīrenss, jo pāreja ne visur ir perfekti gluda.
“Šī vieta patīk bērniem un iesācējiem. Te var visu ko redzēt, ir lēzens un interesants. Pa kreisi aiziet viena no vēsturiski pirmajām nogāzēm, taisni ir pārbrauciens uz strases daļu , kas uzbūvēta vēlāk. Te ir maza viltība. Braucot ar slēpēm jāuzņem ātrums, citādi pēdējos metros var pietrūkt spēka tikt augšā. Te vienmēr jāskatās, vai kāds nebrauc no labās puses pacēlāja. Kad pārvarēts, jūs jau esat ceļā uz tuneli.”
Šeit trase ir tik plata, ka Outback varētu apgriezties pat kopā ar piekabi.
“Re kas ir svarīgi - Subaru Hill Descent darbojas arī atpakaļgaitā. Visām mašīnām tā nav. Mums ir arī diezgan ok kamera. Tunelī var trāpīt spoguļos neskatoties.”
Atpakaļskata kamera visiem Subaru Outback ir standaraprīkojumā - tāpat kā vertikālā "planšete" paneļa centrā.
Bet nu gan laiks dziļāk iespiest pedāli.
“Te jau kāpums ir nopietnāks. Tas ko mēs redzam priekšā, ir Riekstukalna skatu tornis. Būtībā augstākā vieta kompleksā.”
2018. gadā Mežkalnu korē tika uzbūvēts skatu tornis. Ja salā piešausiet mēli tā bleķiem, kā tautā saka, "ieraudzīsit Rīgu". Bet televīzijas torni no šejienes var ieraudzīt nenodarot sev pāri un ar neapbruņotu aci.
“Ir mazliet jocīga sajūta - vienā līmenī ar priežu galotnēm.”
Lai trauktos lejup pa stāvāko kores nogāzi, gan jāapbruņojas ar drosmi - vai pilnpiedziņas universāli.
“Te vajadzīgs kāds X Mode režīms. Un galvenais turēt stūri taisni. Tiekamies 40 metrus zemāk!”
Šī acīmredzot ir tā reize, kad bremzes ir svarīgākas par jaudu.
“Kad sadomāsiet braukt uz Riekstukalnu slēpot, tālajā galā nogāze šķiet biedējoša. Bet tai ir pluss - nemainīgs slīpums. Te nav nekādu pārgāzumu un citu pārsteigumu.”
Otra puse ar apgādes sliedi pa vidu atgādina Alpus miniatūrā. Tā vien šķiet, ka no kāda stūra tūlīt parādīsies Milkas govs ar milzu zvanu kaklā.
“Te būs jaunā nogāze. Šajā sezonā te būs jauns nobrauciens.”
Ar to tad nu varētu likt ekskursijai punktu, bet... vai Subaru Outback var uzbraukt Mežkalnu korē arī pa stāvāko pusi? Nepamēģināsi - neuzzināsi!
“Riekstukalns, Subaru Outback un 20 grādu slīpums. Kas gan var noiet greizi? Pareizas režīms ir - galvenais ir labs ieskrējiens.”
Pusceļā bezceļam paredzētais X Mode režīms pēkšņi izslēdzas. Laikam nav domāts tādam ātrumam. Es palieku viens ar 169 ZS un pastāvīgu pilnpiedziņu. Outback šo triku veic ar tādu vieglumu, ka šķiet izmantojam vien 20% potenciāla. Normālos apstākļos 60% griezes nonāk aizmugurējos riteņos, tāpēc Subaru pārsvarā sevi stumj nevis velk. Riekstukalnā tas tiešām noder.
“Ko lai saka - ar Subaru X Mode to pat zīdainis spētu. Jautājums, kas būs sniegā un ledū. Tad tā spēle varētu būt nopietnāka.”
Mēģinājumi ziemā pieveikt Riekstukalnu ar auto, protams, ir bijuši - taču ar dažādām sekmēm.
“Drošas braukšanas instruktori māca, ka hill descent jāieslēdz arī lēzenā nogāzē. Tas tāpēc, ka varat kļūt pārgalvīgi un sākt braukt pārlieku ātri, bet automašīna nekad nekļūdās un kontrolē ātrumu. Nu re kā - ja nestrādā pacēlājs, var braukt arī ar Subaru. Kaut kas tajos Subaros ir tāds kā citiem nav. Droši vien arī nekad nebūs.”
Secinājumi
Parasti jau saka, ka jaudīga pilnpiedziņas automašīnai un testosterons ir slikta kombinācija. Bet ja apdomā savas darbības tad jau viss ir kārtībā. Tagad, kad kalnu klāj sniegs un ledus vajag izmēģināt visu to pašu vēlreiz.