Auto un tehnoloģijas

Auto ziņas: franču elektrobuss VIPiem. Braucam ar Citroen e Space Tourer

Jauns.lv

Nesen sākām skaitīt, cik elektromobiļu modeļu var nopirkt Latvijā. Iznāca gandrīz 30. Ar elektrisko komerctransportu ir šaurāk, tāpēc katra vienība ir notikums. Arī šis elektriskais Citroen, turklāt vēl garajā versijā.

Latvijā citas tam nemaz nav. Atšķirībā no kravas modeļa e-Jumpy pasažieru modelis e-Space Tourer pieejams tikai ar visgarāko riteņu bāzi un lielāko iespējamo bateriju - 75 kWh.

"Jā, L3 bāze ir iespaidīga. Buss ir garāks par 5 m. Durvis ir elektriskas. Te par visu visu naudu ierīkots. Stikla jumta nav, bet atsevišķi sēdekļi otrajā rindā gan ir," stāsta Normunds Avotiņš.

Tas tāpēc, ka šis nav vienkārši E Space Tourer, bet gan modelis VIP Electric. Tajā salikts viss, ko Citroen vispār var ielikt Space Tourerī, un kopā bezizmešu minivens maksā 58 ar pusi tūkstošus eiro. Priekšējiem sēdekļiem te ir pat masāža, gluži kā limuzīnam. Elektromotora jauda ir tāda pati kā Citroen e-C4 vai e-Jumpy - 136 zirgspēki. Pātrinājums ir vājāks, virs 13 sekundēm līdz 100 km/h, un viegli uzminēt, kāpēc.

"Elektriskā komercauto padarīšana ir bērna autiņos. No otras puses, šādu transportlīdzeli tautas valodā runājot būs vieglāk "atsist" nekā vieglo elektromobili. Vai ne?"

Tas atkarīgs no subsīdijām, pielietojuma un automobiļa noslodzes. Ar vienu uzlādi e Space Tourer varot nobraukt 330 km, kas gandrīz atbilst patiesībai, taču pārsvarā iesaistot pilsētas satiksmi. Uz Ventspili ar tādu nebrauksi, toties vadāt klientus no viesnīcas uz lidostu un otrādi - pašā laikā. Kaut kur pagalmā tikai jāatrod vieta savam lādētājam, vēlams 11 kilovatu Wallbox. 

Un pats galvenais - nekādu nodokļu! Tā kā Citroen e-Space Tourer kvalificējams kā bezizmešu pasažieru auto jeb M1, transportlīdzekļu ekspluatācijas nodoklis ir apaļa nulle. Tā sākuma cena ir 55 490 eiro.