"airBaltic" lidostā Rīga ievieš ilgtspējīgas ielidošanas procedūras
foto: Ieva Leiniša/LETA
Lidsabiedrības "airBaltic" lidmašīna starptautiskajā lidostā "Rīga".
Bizness un ekonomika

"airBaltic" lidostā Rīga ievieš ilgtspējīgas ielidošanas procedūras

Jauns.lv / LETA

Latvijas nacionālā lidsabiedrība "airBaltic" augstas precizitātes ielidošanai lidostā "Rīga" ar uzņēmuma lidmašīnām "Airbus A220-300" izmantos jauno navigācijas precizitātes noteikšanai nepieciešamās atļaujas procedūru, pavēstīja aviokompānijā.

"airBaltic", kas skaidroja, ka būs pirmais uzņēmums, kas ievieš šādu procedūru lidostā "Rīga", norādīja, ka procedūra nodrošina efektīvākus ielidošanas maršrutus un veicina degvielas patēriņa samazināšanu, tādējādi samazinot arī ogļskābās gāzes (CO2) un trokšņu izmešus.

Lidsabiedrības operatīvās vadības direktors Pauls Cālītis uzsvēra, ka jaunajai navigācijas precizitātes noteikšanai nepieciešamās atļaujas procedūrai nepieciešams īpašs lidmašīnu aprīkojums, pilotu apmācība, kā arī uzraugošo iestāžu atļauja.

"Mēs atļauju saņēmām no Latvijas Civilās aviācijas aģentūras (CAA), kā arī mums ir bijusi nozīmīga loma, atbalsot Latvijas gaisa satiksmi šo procedūru izstrādē. Mūsu "Airbus A220-300" flote ir aprīkota ar jauno navigācijas precizitātes noteikšanai nepieciešamās atļaujas procedūru tehnoloģiju, apkalpe izgājusi īpašu apmācību, un mēs esam apņēmušies atbalstīt vides uzlabošanu un attiecīgi arī efektivitāti Latvijas gaisa telpā, un jo sevišķi mūsu bāzē lidostā Rīga," teica aviokompānijas pārstāvis.

Kā norādīja par gaisa satiksmes organizēšanu Latvijā atbildīgās "Latvijas gaisa satiksmes" (LGS) pārstāvji, augstas precizitātes navigācijas sistēmas no ceturtdienas ir iespēja izmantot arī citām lidsabiedrībām.

LGS pauda, ka procedūru izstrāde sākta, lai risinātu Rīgas lidostas kapacitātes problēmu, kad 2019.gadā aviolidojumu intensitāte sasniedza savu augstāko punktu. Lai gan Covid-19 pandēmija ieviesa savas korektīvas un strauji samazinājās reisu skaits, LGS turpināja procedūru izstrādi saskaņā ar iepriekš apstiprināto grafiku.

"Mēs esam pārliecināti, ka agrāk vai vēlāk lidojumi atjaunosies vismaz iepriekšējā līmenī un reisu skaits turpinās augt. Lai lidosta vēlreiz tikpat asi kā 2019.gadā neizjustu problēmas, ko izraisa augsta lidojumu intensitāte, mēs turpinājām un paredzētajā laikā pabeidzām procedūru izstrādi. Tagad tās var izmantot aviokompānijas, kas savos maršrutos iekļāvušas Rīgu, kā arī militārie gaisa kuģi," skaidroja LGS valdes priekšsēdētājs Dāvids Tauriņš.

"airBaltic" pārstāvji atzīmēja, ka lidsabiedrība arī 2014.gada ieviesa iniciatīvu, lai samazinātu emisiju daudzumu. Šis projekts ļāvis kompānijai nodrošināt videi draudzīgus lidojumus ar turbopropelleru lidmašīnām, ieviešot ielidošanas procedūras, kurās tiek izmantoti satelītu signāli, un tas kalpoja par pamatu nākotnes efektivitātes projektu realizēšanai. Tādējādi tika aplēsts, ka CO2 izmešu apjoms gadā tika samazināts par 1100 tonnām, bet sadedzinātās degvielas apjoms saruka par 350 tonnām.

Jau vēstīts, ka "airBaltic" koncerns pērn strādāja ar 142,6 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 72% mazāk nekā gadu iepriekš, bet koncerna zaudējumi pieauga 29 reizes un sasniedza 264,6 miljonus eiro. "airBaltic" grupā ietilpst mātessabiedrība "Air Baltic Corporation" un meitasuzņēmumi SIA "Baltijas kravu centrs", AS "Aviation Crew Resources", SIA "Air Baltic Training" un SIA "Loyalty Services".

Latvijas valstij pieder 96,14% balsstiesību "airBaltic" kapitālā, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam "Aircraft Leasing 1" - 3,86%.