Auto ziņas: šis Taycan nav tas Taycan. Elektriskā Porsche Cross Turismo pirmais tests
Elektromobilis Porsche Taycan jau tāpat ir pietiekami jaudīgs izstrādājums šī vārda visplašākajā nozīmē. Taču ar to īsti nevar nobraukt no asfalta, un aizmugurē labāk nesēdināt augumā padevušos pasažierus. Porsche apkopojis vēlmes un ierosinājumus, kā rezultātā iznācis šis - Taycan Cross Turismo. Pēc potenciāla un harizmas tas ir kaut kas līdzīgs Audi RS6, tikai ir elektrisks.
“Es parasti neiedziļinos dizainā, bet šis ir izņēmums....mums ir maliņas kā Cross Country....spliteri.....nevajag atkārtot citur, bet Poršam pašā laikā,” apskatu iesāk Normunds Avotiņš.
Varētu pat teikt, ka Cross Turismo ir Porsche Panamera Sports Turismo bezizmešu versija. Tomēr Taycan ir citāds.
“Ar šādu dizaina formu flirtējuši daudzi.....paskatieties kā izskatās...būtībā vai nu dizaina skicēs vai Hot Wheels - Fantasy Wheels,” turpina Avotiņš.
Neparasto iespaidu veicina arī superauto cienījamas proporcijas. Taycan Cross Turismo ir zemāks par BMW M3, tikai 1,4 metri. Garums turpretim gandrīz sasniedz 5 metrus, tomēr auto nemaz neizskatās tik milzīgs. Cross Turismo siluetam šajā krāsā ir kas kopīgs ar sporta automašīnu no pavisam citas Volkswagen grupas nodaļas - Scirocco. Tik viegls tas šķiet. Patiesībā Taycan Cross pašmasa ir 2,3 tonnas. To ražo tikai ar lielāko, 94 kWh bateriju un tikai ar visu riteņu piedziņu.
“Tagad būtu īstais laiks noskaidrot ar ko atškiras no parastā Taycan...mazā baterija nav un RWD...kas tad vēl? Galvenais ir maināmā līmenā balstiekārta.....5 augstumi....abgesenkt....var dabūt angliski bet nav jau taisīta anglijā. Ir vēl 3 augstie, bet tos nevar dabūt šosejas ātrumā. Tie domāti ekstrēmākiem apstākļiem. Klīrenss ir 18 cm.”
Sintētisko skaņu, maigu rekuperāciju un maināmas cietības amortizatorus mēs jau pazīstam. Arī sniedzamība nav uzlabojusies, drīzāk otrādi. Ar pilnu bateriju Taycan 4S rāda 350 kilometrus. Labi, ka pie Porsche centra Rīgā uzstādīts 300 kilovatu lādētājs. Kad baterija tukša, Taycan spēj ņemt līdzstrāvu ar 270 kW jaudu, un kilometri aug acu priekšā. Bet...vai tas ir ātrs? Ļoti. 4S nebūt nav jaudīgākais Cross Turismo, bet skaitļi runā paši par sevi - 490 zirgspēki un 4 sekundes līdz simtam. Un ātrums pie šī Porsche stūres aug ļoti ļoti strauji - kā lidmašīnā.
“Kaut kā tajā ekspedīcijas karstumā neesmu pieminējis režīmu Range...vajadzīgs baterijas saudzēšanai bet vēl viena noderīga funkcija....neļauj braukt ātrāk par 100 vai 92 km/h,” sāsta Avotiņš.
Nākamais jautājums - kā un vai vispār tas brauc pa grants ceļu. Slikts asfalts "krosam" padodas pat ļoti labi, vajag tikai pareizos režīmus.
“Tas bija iespaidīgi, pamēģināsim mazāku celiņu....te ir svara ierobežojums...ieslēdzam Gravel....uzreiz Hoch.....iet tā kā Subaru....ar 30 profila riepām!”
Paaugstinātais klīrenss gan darbojas tikai līdz 30 km/h, bet mēs jau arī netaisāmies maukt pāri pusizjukušam tiltam ar 100 km/h.
“Skaidrs, ka jo augstāks klīrenss, jo grūtāk amortizēt...bet šīs automašīnas gadījumā likums vairs nedarbojas.”
Tā vien rādās, ka Cross Turismo Porsche veicis nelielu kļūdu labojumu. Tā pasē ar visiem lielajiem burtiem ierakstīta Pielāgotība Sliktiem ceļiem, bagāžnieks ir mazliet lielāks un var uzņemt staltākus pasažierus.
“Nevajag sadomāties ka aizmugurē būs vairāk vietas virs galvas, nav tik klaustrofobiska sajūta.”
To veiksmīgi kliedē arī fotohromatisks stikla jumts. Tomēr Cross Turismo ir daudz dārgāks par līdzīgu Taycan, un šis universālis superauto ādā maksā 150 000 eiro.
Verdikts
Ir superjauki, ka Porsche ir radījusi, kaut ko tik pievilcīgu un skaistu, turklāt arī raksturā atškirīgu no klasiskā Taycan.