Auto ziņas: Opel Mokka kardināli maina izskatu un saturu
Kurš gan nezina tādu automašīnu Opel Mokka? Mūsu platuma grādos tas ir svarīgākais Opel modelis. Izrādās, ka Mokka līdz šim piedzīvojusi tikai vienu modeļu paaudzi, kamēr citiem bija divas vai trīs. Tās tas nevarēja turpināties, tāpēc Opel uzbūvējis pilnīgi jaunu Mokka, un tā nemaz nelīdzinās iepriekšējai.
Kā gan citādi, ja iepriekšējā Mokka vēl nāca no General Motors ēras, savukārt jaunā jau tapusi franču koncerna PSA paspārnē. Un nevarētu teikt, ka saradošanās ar Peugeot un Citroen Mokkai nākusi par sliktu - gluži otrādi!
“Jaunās Mokkas dizains, kam pat izdomāts speciāls nosaukums, neatstāj vienaldzīgu. Automašīna ir pamanāma jebkurā krāsā. Šis eksemplārs ir GS Line, Kā tikai visai te nav! Divkrāsu vai trīskrāsu virsbūve. 18 collu diski un sportisks salons,” stāsta Normunds Avotiņš.
“Jaunās Mokkas salons atbilst koncepcijai - ja nav pieejas lielai naudai, tad jāliek lietā izdoma un spilgtas krāsas. Paskat, cik smuki sēdekļi, kāda sportiska forma. Bet paši tādi maziņi. Nu bet sēdēt ir ērti.”
Priekšā - noteikti, aizmugurē - kā kuram. Tā kā jaunā platforma padarījusi Mokku īsāku nekā agrāk, un kopā ar CMP platformu atnākuši arī raksturīgie, platie sliekšņi, durvis ir pagalam šauras un sēdeklis aiz tām - tāds pats. Ko lai saka - ar retiem izņēmumiem tādi ir visi jaunākie mazie SUV.
Vispieprasītākā būs Mokka ar benzīna dzinēju. Jaunajam Opel tāds ir tikai viens, 1,2 litru turbo ar 3 cilindriem. Tipisks mūsdienu mazlitrāžnieks.
Starp citu, jauno Mokku joprojām varēs nopirkt arī ar dīzeli, bet visslavenākā un deficītākā Mokka ir pilnībā elektriska.
Aprīkota ar 50 Kwh bateriju, tā spēs veikt līdz pat 300 km ar vienu uzlādi un maksās sākot ar 32 400 eiro. Benzīna modeļu sākuma cena ir uz pusi zemāka - 16 400.
“Ja esat jau noskatījuši vai noskatījušas jauno Opel Mokka, jāzina viena lieta, Ja gribat braukt ar automātu, un kurš gan negribēs, tad jāizvēlas jaudīgākais dzinējs - ar 130 zirgspēkiem. Motora skaņa ir mundra un braša. Nezinu vai tas ir speciāli vai vienkārši ietaupīts uz izpūtēju? Bet trīsilindrinieks rūc ļoti apņēmīgi. Automātiskās pārnesumkārbas puļķis pārcēlies no franču radiniekiem. Lūk ko pamanīju... ai, starta poga gan jātur tikpat ilgi.... kad ieliekam Draivā tad arī ieliekam Draivā. Vienā no Opel Mokka radiniekiem bija tā, ka tas puļķis jāpietur, lai ieliktos robā. Programmatūras atjauninājumi dara savu!” komentē Avotiņš.
Opel Mokka GS Line ar automātu arī nav dārga - 22800 eiro. Parēķinot iznāk, ka pilnībā aprīkots krosovers ar benzīna dzinēju nekādi nemaksās vairāk par 25 000 eiro.
“Mokkai ir 3 braukšanas režīmi. Normālais, eko un sporta. Paskatīsimies kas tai sportā notiek. Rūc kā traks! Ir arī ātrumu lāpstiņas zem stūres - netipiski mazajiem krosoveriem.
Beigās tomēr noskaidrojās, ka optimālais ir Eko režīms. Tajā Mokka brauc un stūrējas visharmoniskāk. Žēl, ka tā vēl neprot pati sevi pieturēt pie krustojuma. Automašīnai nav autohold funkcijas pat ja ir automāts. Vai nu jāliek parkingā vai jātur nospiesta bremze. Animētais instrumentu panelis izceļas ar lakonisku, gandrīz vai minimālu grafiku. Nekādu zelta kompasu un citu izskaistinājumu, tikai svarīgākā informācija.”
“Ļoti svarīgas testa sastāvdaļa - meža ceļš. Neba jau ar tiem mazajiem džipiem tikai pa kluso centru brauc. Nē, brauc sēnēs, peldēties un sazin kur vēl. Tāpēc jāzina, kā tas brauc pa ceļu, kur ceļa nemaz nav. Skaidrs, ka mazlietiņ palīdz arī riepas, bet cepuri nost! Dubļu vannās atklājas pirmajos eksemplāros iezagusies komiska paviršība. Priekšējo durvju gumija pie sliekšņa nez kāpēc nesniedzas līdz galam, tāpēc Mokka tur cītīgi krāj netīrumus.”
“Nē nu, diez vai tas vācietis, kas zīmēja mašīnu, bija iedomājies ko tādu. Bet mums taču bija jāzina, vai ar jauno Mokku var braukt sēnēs. Par spīti tikai priekšējo riteņu piedziņai un tam, ka Mokka vispār ir tāda dekoratīva, opelītis ļoti labi tika galā ar savu uzdevumu.
Prezentācijas automašīnas atgriezušās mājās, taču pārdošanai paredzētās Opel Mokka arī vairs nav tālu. Jau pēc Lieldienām tās būs pie dīleriem, un tad varēsit salīdzināt savus iespaidus ar mūsējiem,” rezumē Normunds Avotiņš.