2021. gada 31. marts, 06:52

Auto ziņas: kuras ir bīstamākās bedres uz ceļa un kā no tām izvairīties

Auto ziņas

Jauns.lv

Latvijas autobraucēji bedres asfaltā pēc kārtīgas ziemas uzskata par nenovēršamu nelaimi. Aizskatījies, nepamanīji, bams - un riepa pagalam, un labi, ja tikai riepa. Tomēr no bedrēm var izvairīties, tikai jāzina kā.

“Mums jāskatās nevis tur, kur beidzas motorpārsegs, jāskatās tālāk. Jo laicīgāk ieraugam šķērsli, jo vairāk laika savākt informāciju un pieņemt lēmumu, kā rīkoties šajā situācijā. Visloģiskākais būtu bedri vienkārši apbraukt, jo tās bīstamākās ar asajām malām parasti nav lielas,” stāsta Drošas braukšanas skolas (DBS) direktors Jānis Vanks.

Ja bedres apbraukšana saistās ar iebraukšanu pretējā joslā labāk to nedarīt. Pirmkārt var nobiedēt pretimbraucošo, otrkārt - vienkārši nepaspēt.

“Un ja mums manevrs neizdosies, un trāpīsim ar sagrieztiem riteņiem bedrē, tad ķibeles būs vēl nopietnākas nekā taisniem riteņiem iebremzējot,” skaidro Vanks.

Ko darīt, ja saprotam, ka no bedres izvairīties vairs nevar. Pēc iespējas mazāku ātrumu iebraucot bedrē, problēma būs mazāka. Mums jāsaprot, ka bremzēt iekšā bedrē nedrīkstam nekādā gadījumā. Problēma ir tajā ka pie bremzēšanas, svars aiziet uz priekšējiem riteņiem, un amortizators tiek saspiests, tā gājiens, lai izstrādātu bedri, samazinās. Tas nozīmē, ka maksimāli jāsamazina ātrums līdz bedrei, un tikko esam bedrē iekšā, jāatlaiž pedālis, lai varam pārripot pāri.

To patiešām ir vieglāk izstāstīt, nekā izdarīt, piedevām vēl tumsā. Ko darīt, ja tomēr esam trāpījuši pēc pilnas programmas? Vispirms jāparūpējas par drošību - trīsstūris, veste un pārējais. Ja ir apdrošināšana, jānofotografē negadījuma vieta. Daži apdrošinātāji pieprasa bedrē pārsistu riepu pieteikt policijā.

“Noteikti jāpiesaka savam apdrošinātājam. Var zvanīt uz palīdzības tālruni, klients var saņemt konsultāciju, kā rīkoties tālāk. Lielākoties tas nozīmēs evakuāciju uz klienta izvēlētu servisu. Šādu gadījumu ir simtiem, pat tūkstošie gadā. Vidējā atlīdzība sasniedz 500 - 600 eiro, jo jāmaina abas riepas. Ja pārsistas abas riepas vienā pusē, varbūt pat visas, un ja vēl sabojāti diski... ERGO praksē lielākais zaudējumu pieteikums pēc iebraukšanas bedrē šogad bijis 1800 eiro. Parasti kompensē zaudējumus riepām uz viena ass,” stāsta ERGO Riska parakstīšanas un produktu attīstības departamenta direktors Ritvars Heniņš.