Auto un tehnoloģijas

Auto ziņas: Jeep Wrangler ar kravas kasti

Auto ziņas

Jauns.lv

Jeep Wrangler. Kā visiem zināms, tā ir automašīna ar stilu, pilnpiedziņu un putuplasta jumtu. Vai Jeep ražo ko trakāku par Wrangler? Tagad ražo. Tas ir Jeep Gladiator, kas būtībā ir tas pats Wrangler, tikai ar kravas kasti.

Gladiator ir pirmais Jeep markas pikaps kopš 90. gadu sākuma. Arī jaunā modeļa ceļš līdz autosaloniem nebija īss - konceptauto uz Wrangler bāzes parādījās jau pirms piecpadsmit gadiem!

Gladiator ir garāka riteņu bāze nekā Wrangler. Tam ir kravas kaste, un, kā liecina šī uzlīme, vēl kas, kā Wrangleram nav - 3 litru 6 cilindru dīzelis.

"Tas nu ir dūriens mugurā Wrangleram, kuru Eiropā var dabūt tikai ar četru cilindru motoriem. Bet te - Eco Diesel no paša Grand Cherokee! Lielais dīzelis attīsta 265 zirgspēku jaudu. Tas aizņem tik daudz vietas, ka Jeep nācies izgatavot citādu motorpārsegu. Par to Gladiator ir vēl kādus 10 000 eiro dārgāks par Wrangler. 65 - 70 000 eiro," stāsta Normunds Avotiņš.

Toties nākamie Gladiator dīzeļa pircēji var būt lepni, jo pārsegs ar gaisa ieplūdes imitāciju aizgūts no paša trakākā Wrangler - Rubicon 392 ar 6,4 litru V8 Hemi dzinēju. Pie tam Gladiator vismaz sākumā pat Amerikā netirgos nedz ar šo, nedz turienes Wrangleram pieejamo plug in hibrīdu. Un Eiropā nepiedāvā arī 3,6 litru benzīna V6.

Dzimtenē Gladiator pieejams neskaitāmās komplektācijās  un krāsās, kamēr šaipus okeānam izvēle ir skopāka. Tikai viens motors un trīs komplektācijas - Sport, Overland un Launch Edition.

Lai gan kravas kaste kopā ar Wrangler priekšu izskatās dīvaini, Gladiator prot iepatikties. Kaste bortu rotā milzu burti, bet pats borts atveras ar elegantu aizturi. Degvielas konteinerus gan šajā kastē labāk nevadāt, jo oficiāli kravnesības ir tikai 600 kilogramu.

"Un tagad seko pats labākais. Šis prēriju visurgājējs izrādās komercauto. Jeep Gladiator ietilpst N1 kategorijā. Uzņēmumam šī automašīna maksās nevis 70 000 eiro, bet gan 53. Un vēl viena lieta. Pilnā masa ir mazāka par 3000 kg, tāpēc šim pikapam nebūs jāpērk vinjete."

Kabīne ir tāda pati kā Wrangleram, Te ir izņemamie griesti, rokturi, pie kā pieturēties. Arhitektūra ir kā bruņutransportierī. Šajā gadījumā iespaidu pastiprina tas izpresējums motorpārsegā. Iedarbinot starts ir ļoti karevīgs, it kā mums būtu vismaz 8 cilindri.

"Kā jums šķiet, kā brauc Jeep Gladiator? Rūc un kratās? Man arī tā šķita, bet nē. Laikam tas ir garās bāzes dēļ. Gladiator brauc komfortablāk nekā oriģinālais Wrangler. Domājams, ka tas saistīts ar trīsarpus metrus garo riteņu bāze. Citādi pikaps, kam aizmugurē joprojām ir atsperlāgas, tukšs kratītos kā negudrs.Paātrinājums arī ir neko - septiņas sekundes līdz simtam!"

Ar dinamiku Gladiatoram tiešām nav problēmu. Tas iet labi gan ar aizmugurējo piedziņu, gan automātisko 4x4. Ja rodas šaubas, gaitā līdz pat ātrumam 72 km/h paslēdzam strupo kloķīti sāņus - un pikapam ir fiksēta pilnpiedziņa.

Selec Trac 4x4 sistēma ar pazeminātajiem pārnesumiem, ierobežotas berzes diferenciālis, 25 cm klīrenss, pastiprināti Dana 44 tilti un kolosāla ģeometriskā pārgājamība sekmē arkārtējas visurgājēja spējas. Ja interesē kas cits - Gladiator drīkst vilkt 2,7 tonnas smagu piekabi. 

Degvielas patēriņš? Ja ir 3 litru motors nevar gaidīt, ka te viss notiks ar 6 l uz 100. Pat ja Eco Diesel ar to tiktu galā, pārējo degvielu aprītu kantainie stūri. Tomēr 10,5 litri uz 100 km ir mierīgi panākams rezultāts.

Secinājumi

Pēc dažiem parametriem Jeep Gladiator aizstāj sešcilindru Volkswagen Amarok. Tomēr nevajadzētu uztvert šo mašīnu kā darba zirgu. To atstāsim Hiluxiem, Rangeriem, D-Maxiem un tamlīdzīgām automašīnām. Drīzāk jau Gladiator jāuztver kā kaut kas līdzīgs eksotiskai G klasei ar kravas kasti - tikai lētākai. Kamēr vien Land Rover nebūs uztaisījis jauno Defender ar kravas kasti - ja tas vispār notiks, Jeep Gladiator paliks vienīgais savā kategorijā.