foto: Ieva Leiniša/LETA
Kazāks norāda, ka Latvijas Bankai jābūt jaudīgam sabiedriskā labuma sniedzējam
Latvijas Bankas prezidents Mārtiņš Kazāks.
Bizness un ekonomika
2020. gada 16. oktobris, 11:56

Kazāks norāda, ka Latvijas Bankai jābūt jaudīgam sabiedriskā labuma sniedzējam

Jauns.lv / LETA

Latvijas Bankai jābūt jaudīgam sabiedriskā labuma sniedzējam, iespējams, pat jaudīgākajam Ziemeļeiropā, piektdien sabiedrības vadītāju konferencē "Celtspēja" sacīja Latvijas Bankas prezidents Mārtiņš Kazāks.

"Salīdzinot privāto sektoru un sabiedrisko sektoru, sabiedriskajā sektorā ir iespēja darīt ko vairāk. Arī privātajam sektoram jādomā par sabiedrisko labumu, taču galvenais uzdevums ir peļņas gūšana. Sabiedriskajā sektorā viss ir jādara pēc iespējas labāk, lai citi varētu pelnīt vairāk," pauda Kazāks.

Centrālās bankas prezidents skaidroja, ka galvenie Latvijas Bankas sabiedriskā labuma sniegšanas virzieni ir pētniecība, maksājumu sistēmas uzturēšana, finanšu pratības veicināšana un inovāciju kultūras veicināšana.

"Lai valsts varētu veiksmīgi attīstīties, nepieciešami tālredzīgi lēmumi. Tāpēc nepieciešama analītika, kas palīdz pieņemt šos lēmumus, un Latvijas Bankas analītiķu potenciāls ir ļoti augsts. Savukārt finanšu pratības veicināšanai esam sagatavojuši mācību materiālu "Mana ekonomika", kuru varēs izmantot skolēni no 1. līdz 12.klasei," skaidroja Kazāks.

Viņš piebilda, ka bieži vien centrālās bankas sniegtais sabiedriskais labums ir "neredzamais pakalpojums", par kuru sabiedrība uzzina tikai tad, ja kaut kas nestrādā. Kā piemēru Kazāks minēja zibmaksājumus, par kuriem sabiedrība ikdienā nedomā, bet atceras tikai tad, ja gadās kļūme un pārskaitījums nenonāk pie adresāta sekunžu laikā.

Tāpat Kazāks norādīja, ka inovatīvā un augošā sabiedrībā ir jādod iespēja kļūdīties. "Tas nav pareizs uzskats, ka kļūdīties var tikai vienu reizi. Arī kļūdīšanās ir rezultāts, kas parāda, ka kaut kas nestrādā un liek izvēlēties citu risinājumu," sacīja Kazāks.

Latvijas Bankas vadītājs piebilda, ka sabiedriskā labuma veicināšanai ir arī jātiek pāri nespējai sadarboties starp iestādēm, organizācijām, uzņēmumiem un sabiedrību. "Sadarbība ir kā eļļa starp iesaistītajiem, lai sasniegtu maksimāli labāko rezultātu un nebūtu aizķeršanās," piebilda Kazāks.