"Latvijas dzelzceļš": IT integrēšana dzelzceļa nozarē turpmāk būs viens no aktuālākajiem jautājumiem
foto: Zane Bitere/LETA
AS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) valdes priekšsēdētājs Edvīns Bērziņš.
Bizness un ekonomika

"Latvijas dzelzceļš": IT integrēšana dzelzceļa nozarē turpmāk būs viens no aktuālākajiem jautājumiem

Jauns.lv / LETA

Informācijas tehnoloģiju (IT) integrēšana dzelzceļa nozarē turpmāk būs viens no aktuālākajiem dienaskārtības jautājumiem, Starptautiskās dzelzceļu savienības (UIC) Eiropas reģionālajā asamblejā norādīja AS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) valdes priekšsēdētājs Edvīns Bērziņš.

LDz pārstāve Ella Pētermane informēja, ka Budapeštā norisinās UIC Eiropas reģionālā asambleja, kurā prezentēta "Dzelzceļa tehniskā stratēģija Eiropa 2019", kas ir redzējums par modernu dzelzceļa sistēmas attīstību Eiropā. Asamblejas laikā notika augsta līmeņa diskusija par dzelzceļa nozares attīstības tendencēm un izaicinājumiem, kurā piedalījās arī Bērziņš.

"Dzelzceļa tehniskās stratēģijas Eiropa 2019" mērķis ir definēt dzelzceļa attīstības tendences, kas ir izveidojušās, ņemot vērā izmaiņas gan tirgū un ar transportu saistītās tehnoloģijās, gan arī pasaulē - urbanizāciju, demogrāfiju un citus nozari ietekmējošus faktorus.

"Dzelzceļa infrastruktūras uzturētāji gan Latvijā, gan Eiropā un visā pasaulē aktīvi domā par efektīvākajiem veidiem, kā ne tikai pielāgoties straujajām tehnoloģiskajām izmaiņām un integrēt tās ikdienas procesos, bet arī iet pa priekšu laikam un ieviest tās tehnoloģijas, kuras par mūsu ikdienu kļūs tikai tuvākā vai tālākā nākotnē. Dzelzceļa tehniskās stratēģijas dokuments apliecina, ka IT integrēšana dzelzceļa nozarē turpmāk būs viens no aktuālākajiem dienaskārtības jautājumiem. Arī LDz aktīvi strādā, lai kļūtu par attīstīt modernu, efektīvu un videi draudzīgu infrastruktūras un loģistikas uzņēmumu grupu, un mums ir pamats pārliecībai, ka pakāpeniski virzāmies uz savu mērķi," norādīja Bērziņš.

Viens no risinājumiem, kā veicināt modernas dzelzceļa sistēmas izveidi, ir iesaistīšanās "Shift2Rail" platformā, kas ir Eiropas Komisijas iniciēta vērienīga privātā un publiskā sektora partnerība. Šīs platformas mērķis ir atbalstīt labākus dzelzceļa pakalpojumus Eiropā, attīstot stratēģiskas tehnoloģijas un risinājumus, kas palīdzēs nostiprināt Eiropas uzņēmumu konkurētspēju un paturēt Eiropas vadošās pozīcijas globālajā dzelzceļa tirgū. Šāda publiskā un privātā sektora partnerība sevi pierādījusi kā veiksmīgu sadarbības modeli lielu inovāciju projektu īstenošanā, tāpēc sēdē dalībnieki tika aicināti pēc iespējas aktīvāk iesaistīties dažādu vērienīgu inovāciju programmu īstenošanā.

Ģenerālās asamblejas sanāksmes laikā UIC ģenerāldirektors Žans Pjērs Lubinū un UIC Eiropas reģiona prezidents Francisko Dos Reis atsaucās uz Rīgā notikušo Eiropas reģiona Vadības komitejas produktīvo sanāksmi, uzsverot gan pasākuma teicamo organizāciju, gan sanāksmes laikā notikušās augsta līmeņa diskusijas par dzelzceļu kā videi draudzīgāko sauszemes transporta veida nozīmīgumu. Rīgā notikusī diskusija, kurā LDz tika uzticēta saimnieka loma, iezīmējas kā sākums plašākai jautājuma apspriešanai arī ar citiem reģioniem, lai atrastu veidus, kā globālā līmenī popularizēt dzelzceļu kā videi draudzīgu transportu.

"Latvijas dzelzceļš" ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības - AS "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA "LDz infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums SIA "LDz apsardze", kā arī loģistikas uzņēmums SIA "LDz Loģistika".