No 1. aprīļa ”Lattelecom” vietā nāks zīmols “Tet”. Kas jāzina klientiem?
Ja vien iepriekš paustais nav viens pārlieku viltīgs 1. aprīļa joks, plaši pazīstamais Latvijas tehnoloģiju un izklaides uzņēmums “Lattelecom” jau no nākamā mēneša sākuma mainīs nosaukumu un vizuālo identitāti. Turpmāk gan Latvijā, gan ārzemēs to pazīs kā “Tet”.
Sākotnēji jaunais nosaukums un zīmols ienāks uzņēmuma saziņā, ierastajos Wi-Fi tīklos un veikalu noformējumā.
Bezmaksas Wi-Fi tīkls iegūs jaunu nosaukumu 2. aprīlī. Pakāpeniski visu aprīli jauno “Tet” izskatu un vārdu iegūs arī “Lattelecom” veikali – jau pirmajā nedēļā uz “Tet” pāries veikali Rīgā (t/p “Alfa” un “Akropole”), kā arī Liepājā, Cēsīs un Jēkabpilī.
Savukārt aprīļa izskaņā pie lietotājiem nonāks jaunā “Tet” mājaslapa. Tāpat jau šogad klienti varēs “Tet” lietotnē vai pašapkalpošanās portālā pieteikt sev vēlamo meistara vizītes laiku, saņemt atgādinājumu par vizīti un sekot līdzi aktuālajai informācijai par meistara tuvošanos – līdzīgi kā esam pieraduši redzēt taksometru aplikācijās.
"Lattelecom" pārtop par "Tet"
Ja vien iepriekš paustais nav viens pārlieku viltīgs 1. aprīļa joks, plaši pazīstamais Latvijas tehnoloģiju un izklaides uzņēmums “Lattelecom” jau ...
“Paldies “Lattelecom”, ar ko kopā esam izauguši līdz šī brīža sasniegumiem. Tieši “Lattelecom” ir devis daudz iemeslu lepoties Latvijas un pasaules mērogā – mums ir viens no ātrākajiem optiskajiem internetiem Eiropā, modernākā televīzija un Baltijā drošākais datu centrs. Mūsu Anete ir pirmsākums latviešu valodā runājošiem klientu atbalsta čatbotiem. “Tet” paņems labāko no “Lattelecom” un radīs jaunus tehnoloģiskus risinājumus cilvēku ikdienas vajadzībām. Pārejas uz “Tet” pamatā ir biznesa stratēģija turpmākiem trim gadiem un vērienīga digitālā transformācija, kur strādāsim pie ārējo un iekšējo procesu pilnveides, kā arī iesaistīsim klientus, lai piedāvātu arvien ātrākus un ērtākus pakalpojumus,” uzsvēra “Lattelecom” valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis.
Klientiem pāreja būs vienkārša
Ierastie klientu numuri, uzņēmuma norēķinu konti, pakalpojumu nosacījumi un līdzšinējie rēķinu saņemšanas un apmaksas datumi paliks nemainīgi.
Vienīgais, kas klientam jādara – veicot bankā maksājumu, kā saņēmējs jānorāda jaunais SIA “Tet”. Tomēr pirmajos pāris mēnešos maksājums nonāks pareizajam adresātam arī tad, ja klientam maiņu veikt būs aizmirsies. Tāpat arī jauns izskats būs pakalpojumu pārskatam – jaunajā “Tet” vizuālajā identitātē. Turpmāk klienti saziņā visos kanālos saskarsies ar “Tet” – kā čatbotā un e-pastos, tā arī zvanu centrā.
Aprīļa izskaņā būs pieejama jaunā “Tet” mājaslapa, kā izstrādē un testēšanā jau šobrīd iesaistījušies vairāk nekā 1100 cilvēki, kuru lietotāju pieredze ņemta vērā mājaslapas izstrādē. Ņemot vērā, ka lielākā daļa mājaslapas apmeklētāju to lieto mobilajās ierīcēs, jaunā mājaslapa veidota, vispirms domājot par tās lietojamību mobilajos ekrānos (“mobile first”).
Jauns nosaukums arī Wi-Fi tīkliem
“Lattelecom” nodrošina plašu bezmaksas Wi-Fi tīklu gan publiski pieejamās vietās, gan skolās. Bezmaksas Wi-Fi punkti šobrīd pieejami gandrīz 4600 vietās Latvijā, no kurām vairāk nekā 900 uzstādīti izglītības iestādēs visā Latvijā.
Ierastie Wi-Fi tīkli 2. aprīlī jau būs atrodami ar citu vārdu – “Tet-free”, “Tet-skola” un “Tet_plus”. Tos lietojot pirmo reizi, būs nepieciešams savā ierīcē nomainīt tīklu, un “Tet_plus” (līdzšinējā “Lattelecom_plus”) lietotājiem – vienreizēji ievadīt paroli.
Digitālā transformācija līdz 2021. gadam
Šogad “Tet” uzsācis vērienīgu digitālās transformācijas projektu, kas tiks īstenots, izmantojot “agile” pieeju.
Projektā paredzēta IT sistēmu maiņa un daudzu procesu pārskatīšana, lai klientiem sniegtu pakalpojumus ātri un ērti. Tuvākajos gados iekšējo un ārējo procesu digitālajā transformācijā plānots ieguldīt 12 miljonus eiro. Rezultātā tiks uzlabota klientu pieredze dažādos servisa kanālos, klientu apkalpošanā vairāk iesaistīti čatboti un radīti arvien jauni mākslīgā intelekta risinājumi datu analītikā.
Piemēram, uzlabojot procesus un IT sistēmas, plānots ieviest risinājumu, kas ļaus identificēt un novērst problēmas tīklā vai Wi-Fi rūterī, pirms vēl tās iestājušās un klients tās ir pamanījis.
Digitālā transformācija ļaus daudz ērtāk un vienkāršāk saņemt pakalpojumus digitālajā vidē – vienkārši un ātri atrast savai vajadzībai piemērotu risinājumu, to pieteikt un saņemt minimālā termiņā, lielāko darbu paveicot automatizētām sistēmām, kas izslēdz cilvēcīgas kļūdas faktoru un ļauj risinājumu ieviest daudz ātrāk.
Savukārt, attīstot automatizētas un personificētas komunikācijas rīkus, klienti varēs ātrāk un vienkāršāk saņemt precīzu nepieciešamo informāciju, samazinot konsultācijas ilgumu pat sešas reizes – piecas minūtes līdzšinējo 20-30 minūšu vietā.
Ambīcija – jaunie risinājumi un eksporta tirgus kāpināšana
Jaunajā biznesa stratēģijā balstītā nosaukuma un zīmola maiņa ir nākamais loģiskais attīstības solis.
“Lattelecom” jau sen izvērsies ārpus telekomunikācijas jomas un arvien mazāku nozīmi ieņem kādreizējais biznesa pamats – balss pakalpojumi, dodot vietu dažādiem jaunajiem risinājumiem – sākot no interneta, televīzijas un saviem TV kanāliem līdz “Tet” elektrībai, gudrajai mājai, datu centra risinājumiem utt. Arī Latvijas sabiedrība arvien vairāk pāriet uz digitālo vidi – pērn “Lattelecom” digitāli apkalpoto klientu īpatsvars audzis teju divkārt – no 27% līdz 46%, un uzņēmumam jāmainās tiem līdzi – gan savos procesos, gan sniegtajos pakalpojumos. Cilvēkiem ērti un vienkārši lietojami produkti un pakalpojumi tiks attīstīti biznesa stratēģijā definētajās trīs ekosistēmās – Māja, Darbs, Dati.
“Lattelecom” pārliecinoši iezīmējis savu vietu eksporta tirgos, kuru ienākumi veido desmito daļu no uzņēmuma apgrozījuma. Piemēram, 70% no uzņēmuma datu centra biznesa sastāda eksports, un Ukrainā “Lattelecom” ir starp trim lielākajiem mākoņpakalpojumu nodrošinātājiem. Veiksmīgā eksporta pieredze Baltijas valstīs, Ziemeļeiropā un Austrumeiropā ļaus “Tet” pilnvērtīgi attīstīt eksporta potenciālu.