"Valmiermuižas alus" spēji kāpina apgrozījumu
Latvijas alus darītavas "Valmiermuižas alus" apgrozījums pagājušajā gadā pieaudzis par 16% salīdzinājumā ar 2017.gadu, sasniedzot 5,36 miljonus eiro.
"Valmiermuižas alus" pārstāvji informēja, ka savukārt pārdotā alus apmērs pagājušajā gadā audzis par 7%, sasniedzot 2,254 miljonus litru, tostarp izlejamā alus pārdošanas apmēri palielinājušies par 15%.
Kompānijā norādīja, ka 2018.gadā 5% no alus darītavā radītā alus pārdoti eksporta tirgos - Igaunijā, Lietuvā, Somijā, Zviedrijā, Dānijā un Īrijā, taču tuvāko divu gadu laikā eksporta īpatsvaru plānots palielināt līdz 10%, galvenokārt orientējoties uz Baltijas jūras reģiona valstu un Skandināvijas tirgu.
"Pateicoties pašmāju un ārvalstu alus baudītāju pieprasījumam, "Valmiermuižas alus" pērn no februāra līdz novembrim brūvēja ar maksimālo jaudu. Valmiermuižā alus brūvēšanas apmērus neplānojam palielināt, tā vietā radīsim bagātīgāku alus garšu klāstu," sacīja "Valmiermuižas alus" darītavas saimnieks Aigars Ruņģis.
Tāpat kompānijā atzīmēja, ka jauna tendence ir pieprasījuma pieaugums pēc alus 0,33 litru pudelēs - 2018.gadā pieprasījums pēc tām alus darītavā audzis par 77%, sasniedzot 120 100 litru. Ruņģis to skaidro ar alus baudīšanas kultūras attīstību un interesi par garšas daudzveidības iepazīšanu. Alus darītava tuvāko triju gadu laikā plāno dubultot alus 0,33 litru pudelēs pārdošanu.
Jau vēstīts, ka "Valmiermuižas alus" 2017.gadā strādāja ar 4,605 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 9% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa saruka par 30,2% un bija 127 564 eiro.
Kompānija reģistrēta 2005.gada jūnijā, un tās pamatkapitāls ir 1,397 miljoni eiro. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir "Valmiermuižas ieguldījumu fonds", kurā 60% daļu pieder Ruņģim, 24% - Austrijas ieguldījumu fondam "Industrieliegenschaftenvervaltungs AG" (ILAG) un 16% Vācijas uzņēmumam "Thinkflink GmbH".