Tūrisms
2019. gada 17. janvāris, 23:42

Rīga izvirzīta prestižajam "Eiropas labākā tūrisma galamērķim 2019"

Jauns.lv / LETA

Latvijas galvaspilsēta Rīga ir izvirzīta prestižajam Eiropas labākā tūrisma galamērķa jeb "European Best Destination" titulam 2019.gadā, informēja Rīgas tūrisma attīstības biroja "Live Riga" sabiedrisko attiecību projektu vadītāja Anna Blaua.

Pērn balsojumā Rīga iekļuva Eiropas labāko tūrisma galamērķu pieciniekā, saņemot atbalstu gan no vietējiem iedzīvotājiem, gan no balsotājiem ārvalstīs.

Blaua norādīja, ka šī gada Eiropas labākais tūrisma galamērķis tiks noteikts balsojumā interneta vietnē "Europeanbestdestinations.com". Balsojums ilgs līdz 5.februārim un balsošanā var piedalīties ikviens, balsojot reizi nedēļā no vienas ierīces. 

Šogad uz Eiropas labākā tūrisma galamērķa titulu pretendē 20 Eiropas pilsētas: Rīga, Atēnas, Brisele, Londona, Vīne, Cavtata, Malaga, Monte Isola sala, Berlīne, Florence, Budapešta, Braga, Bratislava, Parīze, Senmaksima, Meca, Ženēva, Poznaņa, Kotora un Dināna.

Rīgas tūrisma attīstības biroja valdes priekšsēdētāja Vita Jermoloviča sacīja, ka Rīgas iekļaušana Eiropas 2019.gada labāko tūrisma galamērķu nominantu sarakstā ir apliecinājums tam, ka Latvijas galvaspilsēta ir ne tikai iecienīta tūristu vidū, bet arī atzīta un novērtēta starptautiskajā tūrisma vidē. "Iekļūšana augstāk novērtēto tūrisma pilsētu balsojumā līdzās tādām Eiropas metropolēm kā Londona, Parīze, Vīne un citām, ļauj Rīgu padarīt vēl atpazīstamāku, kā arī piesaistīt papildu tūristus," atzina Jermoloviča.

Eiropas labākais galamērķis tiek noteikts jau desmito gadu pēc kārtas. Labākā tūrisma galamērķa titulu pagājušajā gadā ieguva Polijas pilsēta Vroclava.

Rīgas tūrisma attīstības birojs nodibināts 2009.gada oktobra beigās. Tā dibinātāji ir Rīgas dome (70%), Latvijas nacionālā aviosabiedrība "airBaltic" (10%), Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija (10%) un Latvijas Tūrisma aģentu asociācija (10%). RTAB nodarbojas ar tūrisma veicināšanu un Rīgas tūrisma iespēju popularizēšanu ārvalstīs. Birojs par savas darbības un radītā Rīgas zīmola vadmotīvu izvirzījis principu "Labi rīdziniekam - labi tūristam".