Bauskas šoferi prasa algas kā Vācijā
foto: Shutterstock
Pagaidām šoferi aprobežojas ar piketu, bet, ja aizies līdz streikam, Bauskas autoostā varēs autobusu negaidīt.
Bizness un ekonomika

Bauskas šoferi prasa algas kā Vācijā

Jauns.lv

Latvijas sabiedrisko pakalpojumu un transporta darbinieku arodbiedrība LAKRS Bauskā sarīkojusi piketu un sapulci, lai pievērstu uzmanību neapmierinošajai situācijai pasažieru autopārvadājumu jomā.

Arodbiedrība pieprasa nodrošināt darbiniekus ar cienīgu algu, pienācīgu atpūtu un atbilstošiem darba apstākļiem, it īpaši autobusu šoferiem. LAKRS valdes priekšsēdētājs Juris Kalniņš stāsta, ka patlaban ļoti neapmierinoša situācija ir izveidojusies Bauskas uzņēmumā AIPS, kuru pērn iegādājās Igaunijas transporta kompānija "Hansabuss".

“Jaunie darba devēji, neņemot vērā darbinieku, arodbiedrības LAKRS biedru tiesības un intereses, ir vēl vairāk pasliktinājuši jau tā sliktos darba samaksas, darba un atpūtas laika noteikumus, kas savukārt nenodrošina veselīgus darba apstākļus autobusu vadītājiem un pienācīgu laiku būt ar ģimeni. Darba devēja attieksme arodbiedrības biedriem ir nepieņemama,” klāsta Kalniņš.

Arī valsts piešķirtā dotācija nenodrošinot darbiniekiem cienīgu darbu un algu. “Piemērotiem autobusiem, degvielai, dažādu Eiropas Savienības prasību nodrošināšanai, tajā skaitā video novērošanai un WiFi nodrošināšanai un amatpersonu algām, naudai jāpietiek, bet autobusu vadītājiem – nepaliek,” sašutumu pauž Kalniņš.

AIPS valdes loceklis Jānis Kļaviņš skaidro, ka šoferi pieprasa 2,5 reizes lielāku algu, kas līdzinās viņu Vācijas kolēģu atalgojumam. Pēc viņa teiktā, Latvijas pārvadātāji šādu tarifu par paveikto darbu nodrošināt nespēj. Uzņēmuma vadītājs neatklāj, kāds pašlaik ir spēkā esošs tarifs, jo tas esot atkarīgs no daudzu faktoru izpildes. AIPS strādā aptuveni 40 šoferu. Pārvadātāja apgrozījums 2016. gadā bijis 536 936 eiro, peļņa – 32 910 eiro. Kopā ar Kļaviņu uzņēmumu vada Igaunijas pilsonis Sergejs Vahņickis.