Bizness un ekonomika
2017. gada 1. jūnijā, 19:26
"Facebook", "YouTube", "Microsoft" un "Twitter" veiksmīgi apkaro naida runas izplatīšanos
Četras lielās sociālo mediju platformas "Facebook", "YouTube", "Microsoft" un "Twitter", kas pagājušajā gadā parakstīja Eiropas Savienības (ES) uzvedības kodeksu, lai cīnītos pret naida runas izplatīšanos internetā, panākušas ievērojamu progresu savu solījumu pildīšanā, ceturtdien paziņojusi Eiropas Komisija (EK).
"Šis ir nozīmīgs solis pareizā virzienā un parāda, ka pašregulējoša pieeja darbojas," sacīja ES tieslietu un patērētāju aizsardzības komisāre Vera Jourova.
EK ziņojumā, kurā novērtēts sasniegtais progress, teikts, ka uzņēmumi, reaģējot uz sūdzībām par naida runu, 59% gadījumu konkrēto saturu aizvākuši.
Pirms sešiem mēnešiem, kad tika publicēts pirmais novērtējuma ziņojums, saturs bija dzēsts tikai 28% gadījumu.
Salīdzinot ar situāciju pirms pusgada, 24 stundu laikā pēc sūdzību saņemšanas izskatīts 51% sūdzību. Pirms sešiem mēnešiem šis rādītājs bija 40%.
EK paziņoja, ka sagaida no uzņēmumiem lielāku caurspīdīgumu par kritērijiem, pēc kuriem tiek analizēts aizdomīgais saturs, un atgriezenisko saiti.