"Jelgavas cukuru" ražo Lietuvā un tirgo ar vecās cukurfabrikas zīmolu
Pirms desmit gadiem – 2007. gadā - likvidēja un nojauca Jelgavas cukurfabriku, tomēr veikalos joprojām ir nopērkams „Jelgavas cukurs” gluži vai tādā pašā iepakojumā, kā savulaik Jelgavas ražotais ar nojauktās fabrikas attēlu uz pakas. Kasjauns.lv lasītājs Artis jautā: „Vai tā nav krāpšana un ņirgāšanās?””
Dāņu kompānijas „Nordic Sugar” pārstāve Iveta Zariņa portālam Kasjauns.lv skaidroja:
„Tik tiešām, Jelgavas, tāpat kā Liepājas cukurfabrika tika slēgta pirms desmit gadiem un par to cukura ražotāji un cukurbiešu audzētāji savulaik saņēma kompensācijas biznesa restrukturēšanai. Šī procesa gaitā „Jelgavas cukurfabrika” pārdeva akciju sabiedrībai „Nordic Sugar” (tolaik „Danisco Sugar”) atsevišķas iekārtas, saražotā cukura krājumus, kā arī cukura zīmolu „Jelgavas cukurs”. Šo darījumu uzraudzīja un ļoti stingrus nosacījumus uzstādīja Latvijas Konkurences padome. Tā, piemēram, tika uzlikts par pienākumu jauno apvienoto zīmolu nosaukt, iekļaujot nosaukumā arī „Dansukker” vārdu, kas arī tika izdarīts, un kas vēl aizvien tā arī saucās – „Dansukker Jelgavas cukurs”. Tāpat arī tika noteikti ierobežojumi jaunā zīmola palaišanai tirgū, kas varēja notikt tikai pēc pilnīgas iepriekšējo cukura krājumu iztirgošanas.
„Nordic Sugar” ir lielākais cukura ražotājs Skandināvijā. Tas ir nozīmīgs tautsaimniecības uzņēmums, kas darbojas Dānijā, Zviedrijā, Norvēģijā, Somijā, Islandē, Igaunijā, Lietuvā un Latvijā. Ētiski darbības principi un pilnīga atbilstība ar likumu noteiktām prasībām valstī ir uzņēmuma prioritāte pilnīgi visās tā darbības jomās. Nešaubīgi, tas attiecas arī uz ikviena mūsu ražotā produkta likumisko pamatojumu.
„Dansukker Jelgavas cukurs” tiek ražots „Nordic Sugar” rūpnīcā Lietuvā no Lietuvā audzētām cukurbietēm. Šis cukurs atšķiras no Eiropā tradicionāli ražotā cukura, tas ir ar rupjākiem, lielāka izmēra kristālu graudiem, kas nodrošina vēsturiski ierasto „Jelgavas cukura” īpašo struktūru un garšas sajūtu”.
„„Dansukker Jelgavas cukurs”, neraugoties uz sākotnēji visai nedrošām nākotnes prognozēm, šo desmit gadu laikā ir pierādījis sevi kā pircēju pieprasīts un iemīļots produkts. Neskatoties uz faktu, ka to vairs neražo tieši Jelgavā, tas ir spējis saglabāt savu vietu Latvijas tirgū, atbilst pieprasījumam un itin veiksmīgi spēj cīnīties ar citiem konkurentiem,” piebilda Zariņa.