Bite: mūsu pienākums spēt paredzēt, ko patērētājam vajadzēs rīt
foto: LETA
Bizness un ekonomika

Bite: mūsu pienākums spēt paredzēt, ko patērētājam vajadzēs rīt

Karlīna Timofejeva

Katrs otrais Bite klients ceļo, bet datu lietojums Eiropā pērn pieauga divpadsmit reizes, sasniedzot 600 MB – šie ir reāli patērētāju paradumi, kuri liek mobilo sakaru operatoram pilnveidot pamata tarifu plānus, norāda Bite mārketinga vadītāja Diāna Šmite.

Bites jaunākās klientu aptaujas dati liecina, ka aptuveni divas trešdaļas uzņēmuma klientu ir aktuāli sazināties ar mājiniekiem, ceļojot Eiropā, bet katrs otrais vēlas zvanīt no Latvijas uz kādu no Eiropas valstīm. Šīs tendences ņemtas vērā izstrādājot jaunos plānus.

“Mūsu pienākums ir ņemt vērā nozares tendences un paredzēt , ko cilvēki gribēs patērēt rīt. Mēs redzam, ka Bites tīklā aizvien pieaug starptautisko zvanu īpatsvars un cilvēki, kuri dodas atpūtā vai lietišķos braucienos uz Eiropas valstīm, nevēlas ierobežot sevi un atteikties no mobilo sakaru lietošanas ieradumiem kā mājās. Ceļojot mēs vēlamies gan sazvanīties ar mājiniekiem, gan lietot internetu, piemēram, izmantot dažādas ceļojumos noderīgas aplikācijas vai dalīties sociālajos tīklos ar saviem spilgtākajiem ceļojumu iespaidiem. Ņemot vērā klientu mobilo sakaru lietošanas paradumus, esam izstrādājuši jaunus tarifu plānus, kuros ietvērām visas viņiem aktuālās iespējas un pat nedaudz vairāk – gan starptautiskos zvanus, gan zvanus, SMS ceļojot Eiropa, gan brīvi pieejamu internetu telefonā bez papildu maksas, gan arī citus labumus,” skaidro Šmite.

Vēl nedēļu - līdz 1.jūnijam - Bites klientiem ir iespēja brīvi izvēlēties savām vēlmēm un vajadzībām atbilstošus tarifu plānus. Lētākais pamata tarifu plāns Bitei sākas no diviem eiro mēnesī. Izvēloties tarifu plānu Bite iesaka rūpīgi izvērtēt vairākus kritērijus. Pirmkārt, vai ir aktuāla saziņa ar ārvalstīs dzīvojošajiem radiem un draugiem, jo ir tikai normāli, ja, piemēram, vecmāmiņa  laiku pa laikam vēlas piezvanīt mazdēlam uz Zviedriju, lai apsveiktu viņu dzimšanas dienā, bet sieva vēlas sirsnīgi aprunāties ar vīru, kurš strādā Īrijā. Otrkārt, vai cilvēks ceļo un tāpēc viņam nepieciešama iespēja sazināties ar mājiniekiem, atrodoties viesabonēšanā Eiropā. Treškārt, vai un cik aktīvi ikdienā tiek lietots internets, jo Bites tarifu plānos iekļautais interneta apjoms atšķiras.

Savukārt tiem, kuri nevēlās apgrūtināt sevi ar izvēli, no 1.jūnijā stāsies spēkā tarifu plāni, kurus, izvērtējot klientu mobilo sakaru lietošanas paradumus, kā piemērotākos piemeklēja Bite.

“Bites politika vienmēr ir bijusi piedāvāt saviem klientiem vairāk, tāpēc jaunajos tarifu plānos ir iekļauti gan iepriekš pieejamie, gan jauni papildu labumi. Tā, piemēram, ekrāna apdrošināšana, iegādājoties jaunu viedtālruni, ir viens no labumiem, ko saglabājām, jo tā popularitāte strauji pieaug – līdz šim Bitē apdrošināti jau 25 tūkstoši viedtālruņu ekrāni. Vēl vairāk – iekļāvām šo pakalpojumu vairākos tarifu plānos,” norāda Šmite, piebilstot, ka antivīruss ir jauns produkts, kas īsā laikā guvis ievērojamu atzinību. Tā, ja vēl pavisam nesen lietotāji norādīja, ka antivīruss telefonā viņiem nav nepieciešams, pēdējā laika notikumi, piemēram, izspiedējvīrusa Wannacry plašā izplatība digitālajā vidē,  daudziem klientiem lika novērtēt Bites rūpes par viņu datu drošību.

Piemēram, tiem, kuri internetu lieto regulāri – lasa e-pastus, ziņas, izmanto dažādas mobilās aplikācijas u.tml., mēdz zvanīt draugiem uz Eiropu, dodas komandējumos un ceļojumos, piemēram, iepirkies uz Vāciju vai kopā ar bērniem izbaudīt aizraujošus piedzīvojumus zinātnes centrā “Ahhaa” Igaunijā, atbilstošāks būs tarifu plāns “Bite 2GB”, kurā ietverti arī tādi papildu labumi kā ekrāna apdrošināšana un antivīruss.

 


Tarifu plāns “Bite Vietējais 100 MB” ir piemērots tiem, kuriem ir nepieciešami sakari Latvijā un kuri neceļo vai dara to reti. Šajā tarifu plānā ir iekļauts mazliet interneta gadījumiem, ja kādreiz rodas nepieciešamība, piemēram, sazināties ar kādu WhatsApp vai apskatīties sabiedriskā transporta sarakstu telefonā.

Savukārt tiem, kuriem ir būtiski būt sazvanāmiem, piemērotāks ir tarifu plāns "Starts”, kas ir paredzēts lietošanai gan Latvijā, gan Eiropā – tajā iekļauts neliels sarunu minūšu un SMS skaits. Jāpiebilst, ka šis ir lētākais no tarifu plāniem, kas pieejami Bites piedāvājumā – tā ikmēneša maksa ir 2 EUR.

“Bitei ir svarīgs katrs klients, tāpēc Bites pakalpojumu klāstā pieejami arī priekšapmaksas tarifu plāni, kas neparedz klientiem nekādas saistības. Šie tarifu plāni ir paredzēti lietošanai Latvijā – to lietotājiem viesabonēšanas pakalpojums nav pieejams, turklāt to nav iespējams pieslēgt papildus, atrodoties ārvalstīs,” tā Šmite.

Viņa arī atklāj, ka iepriekš iecienītās priekšapmaksas kartes “Bifri” mūžs pamazām beidzās, jo šis pakalpojums bija morāli novecojis – tas nespēj nodrošināt lietotājiem moderno tehnoloģiju sniegtās iespējas, turklāt pēdējo divu gadu laikā tā lietotāju skaits strauji samazinājās. Ņemot vērā šos apstākļus, tika pieņemts lēmums slēgt pakalpojumu un aizstāt to ar citiem produktiem.

“Bites jauno tarifu plānu piedāvājums ir patiešām plašs – sev piemērotu tarifu plānu tajā atradīs ikviens. Katru kuram nepieciešams atbalsts atbilstošākā tarifu plāna izvēlē, aicinām sazināties ar mums – mēs uzklausīsim viņu un palīdzēsim izvēlēties piemērotāko risinājumu,” tā saka Šmite.

Bite jau vairāk nekā desmit gadus nodrošina Latvijas iedzīvotāju vajadzībām atbilstošus mobilo sakaru pakalpojumus. 2016.gadā uzņēmums uzsāka vērienīgu attīstības programmu, investējot infrastruktūrā, tehnoloģijās un klientu servisā 11,8 miljonus eiro. 2016.gada nogalē Bitei visā Latvijā bija 710 bāzes stacijas. Pašlaik Latvijā darbojas 39 Bites klientu apkalpošanas centri, bet Bites 4G internets jau ir pieejams 90% valsts iedzīvotāju. Bites komandā strādā jau vairāk nekā 600 darbinieku.