Zibens spēriena dēļ pārtraukti "Amazon" un "Microsoft" mākoņpakalpojumi
Zibens spēriens 7.augusta vakarā uz vairākām stundām pārtraucis datu centra darbību Īrijā, kur mājo interneta tirgotāja "Amazon" un informācijas tehnoloģiju (IT) kompānijas "Microsoft" tā sauktie mākoņpakalpojumi, ziņo vairāki IT portāli.
Kā informē portāls "Datacenterknowledge.com", zibens Dublinas apkaimē iespēris transformatorā, no kura plūst strāva uz vienu no Eiropas lielākajiem datu centriem. Transformators eksplodējis, un, neskatoties uz it kā drošām rezerves sistēmām, elektriskais "triecienvilnis" arī trāpījis datu centra rezerves ģeneratoriem, kaitējot sistēmai, kas parasti automātiski un momentāni sinhronizē strāvas padevi no rezerves iekārtām. Tās bijušas jāstartē manuāli, atjaunojot sinhronizāciju.
Uz dažām stundām un dažkārt līdz pat pāris dienām pārtraukti abu kompāniju pakalpojumi, tostarp "Microsoft" piedāvātais biznesa programmatūras komplekts "Business Productivity Online Suite" (BPOS), kuru veido vairāki elektroniskās sarakstīšanās un kopdarbības rīki.
Savukārt "Amazon" zibens spēriena dēļ pārtraukti vairāki mākoņdatošanas nomas pakalpojumi, kurus uzņēmēji izmanto, lai uz laiku iegūtu lielas datu apstrādes un glabāšanas jaudas, piemēram, kādas jaunas programmatūras attīstīšanai un testēšanai ar simulētām slodzēm. Uzņēmums saviem klientiem ziņoja, ka dažos gadījumos klientu piekļuve saviem datiem un datu apstrādes resursiem tikšot atjaunota divu dienu laikā, ziņo IT portāls "ZDnet.com".
Datu centrs Dublinā galvenokārt apkalpoja "Amazon" Eiropas mākoņdatošanas klientus, taču rezerves datu kapacitātes izmantošana citviet pasaulē, lai palīdzētu atjaunot datus un pakalpojumu sniegšanu Īrijā, esot radījusi traucējumus arī citiem "Amazon" klientiem ārpus Eiropas.
"ZDnet.com" atsaucās uz kāda vārdā nenosaukta uzņēmēja komentāru, kas parādījies "Amazon" datu pakalpojumu mājaslapā, kur cilvēks sūdzas, ka "24 līdz 48 stundu pārtraukums var izputināt manu kompāniju". Savukārt portāli ziņo, ka "Microsoft" pakalpojumi atjaunoti pāris stundu laikā.
Par "Amazon" pakalpojumu traucējumu savā īso vēstījumu sociālā tīkla "Twitter" kontā arī ziņoja Kalifornijā dzīvojošais Latvijas IT uzņēmējs Rihards Gailums.
Portāls "ComputerWeekly.com" raksta, ka "jaunākais pakalpojumu traucējums radīs jautājumus par mākoņdatošanas pakalpojumu uzticamību, tāpat kā agrākais (''Amazon'' pakalpojumu) sabrukums, kad parasta programmatūras atjaunošana sagrāva klientu interneta vietnes četru dienu garumā".
"Amazon" jau vairākus gadus blakus saviem grāmatu un citu preču tirdzniecības portāliem ir piedāvājis apjomīgu mākoņdatošanas pakalpojumu klāstu, galvenokārt IT nozares profesionāļiem. Taču ziņu portāli arī informē, ka Dublinas datu centra avārija uz laiku pārtraukusi Lielbritānijas tirdzniecības mājaslapas "www.amazon.co.uk" darbību.
Kā skaidro "Datacenterknowledge.com", Īrijā izvietoti vairāki būtiski svarīgi datu centri, jo valstī atrodams daudz IT nozares speciālistu un klimats neprasot īpašu dzesināšanas sistēmas uzbūvi, jo pietiekot tūkstošiem serveru dzesēt ar vēsu gaisu no ārpasaules.