Visbiežāk pircēji par atlaidēm uzzina veikalā
Gandrīz trešdaļa jeb 31% pircēju par atlaidēm dažādām precēm uzzina, ieraugot tās uz vietas veikalā, liecina salīdzināšanas portāla "gudriem.lv" veiktā aptauja, kas veikta sadarbībā ar "draugiem.lv".
Tāpat liela daļa, 30%, pircēju par atlaidēm uzzina, pētot lielveikalu atlaižu avīzes. Trešais populārākais informācijas avots par atlaidēm veikalos ir TV reklāma, šo atbildi izvēlējušies 15% respondentu. Savukārt 6% pircēju par atlaidēm uzzina internetā.
Gandrīz piektdaļa jeb 18% aptaujāto atzīst, ka par atlaidēm lielveikalos neinteresējas. Pēc aptaujas datiem, visvairāk par lielveikalu atlaidēm interesējas sievietes - tikai 13% dāmu norādījušas, ka lielveikalu atlaides viņām neinteresē. Vīriešu vidū šāda atbilde bija 27% respondentu.
Sievietes dod priekšroku atlaižu novērtēšanai jau pirms veikala apmeklējuma - 50% no viņām šķirsta atlaižu avīzes vai skatās TV reklāmu, bet veikalos atlaidēm uzmanību pievērš vairāk vīriešu nekā sieviešu - attiecīgi 32% un 31%.
"Pēdējā laikā veikalu tīkli sākuši arī pilnveidot akciju piedāvājumus, piedāvājot tematiskās atlaides, piemēram, atlaides kādām produktu grupām konkrētās nedēļas dienās vai atlaides produktu grupai, ko apvieno kāda nacionālā virtuve. Pat ja ekonomika atveseļosies no krīzes, veikalu tīkliem jārēķinās ar to, ka Latvijas iedzīvotāju skaits samazinās, tātad mazinās arī potenciālo pircēju skaits. Tāpēc tirgotāji dara visu iespējamo, lai palielinātu atlikušo iedzīvotāju pirktspēju, izmantojot arī atlaides," stāsta Latvijas Pārtikas tirgotāju asociācijas direktors Noris Krūzītis.
LETA