Lidostas vadītājs nav informēts, ka lidojumi kļūs dārgāki
Lidostas Rīga lidostas Rīga Drošības departamenta direktors Raimonds Lazdiņš no nākamā gada iecerējis lidostas drošībai tērēt trīskārt lielāku naudas summu, finansējumu iegūstot no pasažieriem.
Par to liecina Lazdiņa valdībai iesniegtie dokumenti, tomēr lidostas vadītājs Arnis Luhse par šīm iecerēm nav bijis informēts.
Par to informē telekompānijas TV3 raidījums "Nekā personīga".
Lazdiņa piedāvājums paredz lidostas drošībai tērēt desmit miljonus latu gadā līdzšinējo 3,5 miljonu latu vietā. Lai to finansētu, lidosta valdībai virza noteikumu projektu, kas paredz ieviest drošības maksu 9 eiro jeb 6,3 latu apjomā, ja naudu no pasažieriem iekasē aviokompānijas un 10 eiro jeb 7 lati, ja to dara pati lidosta.
Lazdiņš savus aprēķinus pamatojis ar pārliecību, ka nākamgad pasažieru skaits saruks par 40%. Ja tas saglabātos pašreizējā līmenī – 2,5 miljoni gadā, no viņa iecerētajām nodevām lidosta iekasētu 17 miljonus latu gadā.
Nodevas ieviešanu lidosta pamato ar to, ka sarukusi valsts dotācija. Pie vainas ir arī aviokompāniju parādi. "Ryanair" ir parādā 700 000 latus. "airBaltic" – 12 reižu vairāk. Nacionālā aviokompānija jau bijusi parādā septiņus miljonus. Taču šogad tā atkal pārstājusi maksāt, parādu palielinot vēl par pusotru miljonu latu.
Valdības locekļiem iesniegtajos aprēķinos Lazdiņš personāla izmaksām papildus ieplānojis 4,4 miljonus, sakariem, remontiem un konsultācijām – 1,2 miljonus, nolīgtajām firmām pusotru miljonu un investīcijām – 1,7 miljonus. Detalizēts izlietojums ir noslepenots un tas nerada pārliecību vai izmaksas jau nav paredzētas lidostas budžetā.
Ar saviem plāniem Lazdiņš devies tieši pie valdības un par tiem aizmirsis informēt savu priekšnieku, lidostas valdes priekšsēdētāju Arni Luhsi. Sarunā ar "Nekā personīga" viņš par ieceri ieviest 7 latu nodevu neko nezināja un bija pārliecināts, ka lidostas drošībai pietiek ar līdzšinējiem tēriņiem.
Luhse norādīja, ka lidostas drošības pasākumu īstenošanai pietiekot ar trīs miljoniem latu.
LETA/Foto: Evija Trifanova, Edijs Pālens/LETA