Valdībai nav garantiju, ka BAS spēs veikt kārtējo ieguldījumu "airBaltic"
Valdībai joprojām nav garantiju, ka "Baltijas Aviācijas sistēmas" (BAS) spēs nodrošināt kārtējo ieguldījumu lidsabiedrībā "airBaltic", un tiek vērtēti vairāki iespējamie tālākās rīcības varianti, šodien žurnālistiem pēc valdības sēdes sacīja Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Anrijs Matīss.
Ziņojuma izskatīšana par situāciju "airBaltic" aiz slēgtām durvīm valdībā ilga gandrīz trīs stundas.
Matīss informēja, ka sniegta informācija par aktuālo situāciju, kāda izveidojusies pēc "Snoras" bankas un "Latvijas Krājbankas" problēmām, kā arī raksturota līdzšinējā lidsabiedrības akcionāru sadarbība. Pagaidām valdībai nekādu būtisku iebildumu par sadarbību neesot, tomēr garantijas no BAS puses par to, ka tā spēs nodrošināt nākamo ieguldījumu lidsabiedrības pamatkapitālā, neesot.
Valdība "airBaltic" jau ieguldījusi 16 miljonus latu, bet privātais akcionārs - 14 miljonus latu. Iepriekš slēgtais līgums paredz, ka līdz 15.decembrim valsts ieguldīs vēl 41,6 miljonus latu, bet privātais akcionārs - 37,7 miljonus latu.
"airBaltic" akcionāru sapulcei par pamatkapitāla palielināšanu vajadzētu notikt 22.decembrī, bet patlaban garantiju par to, ka BAS līdzekļus ieguldīs, nav. Valdībai gan neesot arī informācijas, ka privātais akcionārs līdzekļus varētu neieguldīt, jo pie šī jautājuma patlaban tiekot strādāts un meklēti finansējuma avoti. Iespējams, situācijā, ja līdzekļus neiegulda, valdībai var nākties izlemt, vai turpināt līdzekļu ieguldījumu lidsabiedrībā un nosegt arī privātā akcionāra saistības, vai arī meklēt kādu citu finansētāju, kurš veiks ieguldījumus lidsabiedrības pamatkapitālā.
Matīss vien apstiprināja, ka šajā jautājumā tiek vērtēti dažādi modeļi un iespējamie attīstības scenāriji.