Bizness un ekonomika

Šveices uzņēmējs: Latvijā ir perspektīvs tirgus luksusa kosmētikai

Jauns.lv

Kaut arī tās tirgus ir neliels, Latvija ir perspektīva luksus kosmētikas zīmoliem, intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" sacīja Šveices kosmētikas kompānijas "Swiss line" dibinātājs un prezidents Maikls Masaļskis.

Viņš norāda, ka pārdošanas rādītāji Krievijā un Kazahstānā ļaujot secināt, ka postkomunisma teritorijās luksusa segmenta kosmētikai klājas labi. Arī Latvijas ciešās saiknes ar Skandināviju ļaujot domāt par perspektīvu, jo šajā reģionā kosmētikas bizness piedzīvojot stabilu pieaugumu.

"Kaut arī nevaru atsaukties uz precīzu statistiku, domāju, skaistumkopšanas segments Latvijā attīstās. Arī kā vienkāršs vērotājs redzu, ka Rīgā ik pa laikam tiek atvērts jauns SPA. Protams, daudzi no tiem ir tendēti uz tūristiem, taču bez vietējās publikas neiztikt," pārliecināts ir Masaļskis.

Pēc viņa teiktā, lēmums Latvijā "Swiss line" produkciju izplatīt ne tikai salonos, bet ienākt arī mazumtirdzniecības tīklos, bijis balstīts biznesa apsvērumos.

"Mazumtirdzniecības segments ir galvenais kosmētikas biznesam visur pasaulē. Tas veido aptuveni 80% no ieņēmumiem," sacīja Masaļskis.

Uzņēmējs arī akcentē, ka salonu bizness pēdējā laikā piedzīvoja pieaugumu, jo jaunā paaudze esot daudz izglītotāka kosmētikas jautājumos, tāpēc vairs nepērkot kosmētiku prestiža dēļ, bet gan izvēloties augstas kvalitātes produktus ar labu sastāvu.

"Šī apziņa maina tirgu. Tagad, kad atkal esam uz krīzes sliekšņa, cilvēki izvēlas paņemt labus produktus uz mājām un radīt savdabīgu salonu tur," pārliecināts ir Masaļskis.

Tāpat viņš uzsver, ka kosmētikas bizness tādos laikos kā patlaban ir samērā interesants gan tā dalībniekiem, gan investoriem, jo tas ir krīzes drošs.

"Sievietes lieto kosmētiku gan labos, gan sliktos laikos. Ja viņām ir labs darbs, viņas grib izskatīties labi. Ja viņām piepeši jāmeklē jauns darbs, nepieciešams izskatīties vēl labāk. Kamēr citās jomās pirkumu skaits tiek samazināts, kosmētikā pirkumu līkne ir stabila," piebilst Masaļskis.

Jau ziņots, ka "Swiss line" plāno tuvāko gadu laikā sasniegt divu miljonu eiro (1,4 miljonu latu) pārdošanas ieņēmumus Baltijā. Lai to sasniegtu, mārketingā tiks investēti pārsimts tūkstoši eiro.

Koncerns "MM-Group A.G.", kā sastāvā ir "Swiss line", dibināts 1989.gadā Šveicē. "Swiss line" pārdošanas ieņēmumi 2010.gadā bijuši 70 miljoni Šveices franku (39,83 miljoni latu).

LETA Nozare.lv