Pērn Latvijā pieprasītākie bijuši pelēkas krāsas vieglie automobiļi
2011.gadā pircēji visbiežāk izvēlējušies pelēkas krāsas vieglās automašīnas, juridiskās personas - ar dīzeļa dzinēju, bet privātpersonas - ar benzīna dzinēju, secinājusi Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācija (LPAA).
Gan juridisko, gan fizisko personu vidū populārākās bijušas automašīnas pelēkā krāsā - korporatīvie klienti pelēkai krāsai, tostarp arī sudraba un citiem pelēkās krāsas metālikas toņiem, devuši priekšroku 36% gadījumu, bet privātpersonas - 31%. Uzņēmumiem otra populārākā krāsa bijusi melna un balta (18%), trešajā vietā - brūna krāsa visās tās variācijās (11%), zila - 7% un sarkana - 6%. Savukārt privātpersonu vidū otra populārākā bijusi brūnā krāsa (19%), melna bijusi trešā iecienītākā (17%), tām seko baltā un sarkanā (10%), kā arī zilā (7%).
Pretēji tendencēm Rietumeiropas valstīs Latvijā izvēlētās degvielas veids jauniem automobiļiem bijis dīzeļdegviela (62%), savukārt privātpersonas devušas priekšroku benzīna dzinējam (64%), dīzeli izvēloties vien 36% gadījumu. Šāda situācija skaidrojama ar Latvijā joprojām valdošo uzskatu, ka dīzelis nozīmē lielāku dzinēja troksni, specifisku smaku un automašīnas sliktāku dinamiku.
Lielākā daļa privātpersonu (54,66%) ir izvēlējušies automašīnas ar dzinēja tilpumu 1,5-2 litri, otrs populārākais dzinējs bijis ar tilpumu līdz 1,5 litriem (21,47%), trešajā vietā - dzinēji ar tilpumu lielāku par pieciem litriem (9,67%), kas ir raksturīgi sporta un "premium" klases automobiļiem.
2011.gadā vairāk nekā pusi no pasažieru automobiļu korporatīvajiem iepirkumiem ir finansējušas līzinga kompānijas, savukārt privātpersonas finansējumu ir saņēmušas 40% pirkumu. 2011.gada otrs svarīgākais tirgus pieauguma stimulators ir bijuši valsts iestāžu izsludinātie automašīnu iepirkumi, piemēram, Valsts policijas auto parka atjaunošana, SIA "Lattelecom" autoparka, AS "Latvenergo", VAS "Latvijas Valsts meži", Pārtikas veterinārā dienesta u.c. iepirkumi, jo daudzu iestāžu līdzšinējie auto parki bija novecojuši, kas krīzes gados netika atjaunoti. Korporatīvos automašīnu vairumiepirkumos ir iegādātas 1907 pasažieru automašīnas, kas veido 21% no tirgus kopapjoma.
Jau ziņots, ka 2011.gadā Latvijā reģistrētas 8849 jaunas vieglās automašīnas, kas ir par 78% vairāk nekā 2010.gadā, kad tika reģistrētas 4968 vienības, liecina LPAA dati.
Tajā pašā laikā 2011.gada decembrī reģistrēts otrs lielākais jaunu auto skaits - 903. Labākais rādītājs tika sasniegts pirms mēneša - novembrī, kad tika reģistrētas 917 automašīnas.
Pērn visvairāk pirktas "Volkswagen" markas automašīnas - 1767, kopējā tirgus daļa - 20%. Šai markai seko "Toyota" ar 1048 pārdotām automašīnām un 11,8% tirgus daļu, "Nissan" ar 502 pārdotiem jauniem auto un 5,7% tirgus daļu, "Peugeot" un "Škoda" katra ar 411 pārdotiem auto un 5,3% tirgus daļu.
Pērn vislielāko daļu jeb 35,2% (3114 vienība) no realizētajām automašīnām aizņem apvidus automašīnas. Šajā kategorijā populārākie bijuši "Volkswagen Tiguan" (253), "Nissan Juke" (236), "Toyota RAV4" (207), "Toyota Land Cruiser" (179) un "Nissan Qashqai" (171).
Nākamās pieprasītākās bijušas kompaktās un vidējās klases automašīnas, attiecīgi aizņemot 24,1% (2130) un 15,1% (1338) no kopējā automobiļu realizācijas apjoma.
LETA