Bizness un ekonomika

Aptauja: "Lattelecom", LMT un "Tele2" nemīl savus uzticamos klientus

Jauns.lv

„Lattelecom”, Latvijas mobilais telefons (LMT) un „Tele2” saviem jaunajiem klientiem piedāvā dāsnas dāvanas, bet vecajiem, uzticīgajiem klientiem – milzīgus rēķinus.

Par to ir pārliecināti patērētāji, kuri ir piedalījušies portāla db.lv aptaujā, kurā lasītāji tikai aicināti „nominēt” pakalpojumu sniedzējus, kuri, viņuprāt, pret „vecajiem” klientiem izturas negodprātīgāk, salīdzinot ar bonusiem un mazākiem rēķiniem, kurus saņem jaunie klienti. Līderpozīcijas slikto pakalpojumu sniedzēju topā pārliecinoši ieņēma „Lattelecom”, LMT un „Tele2”.

Ko par šādu patērētāju sastādītu „nelojalitātes topu” domā tā līderi, centās noskaidrot „Dienas Bizness”.

LMT: „Šajā gadījumā runa nav par tarifu starpību”

Izdevīgāku nosacījumu piedāvājums, tādējādi radot potenciālajā klientā interesi pamēģināt ko jaunu, izmēģināt jaunu pakalpojumu, ir ierasta prakse jaunu klientu piesaistei jebkurā no uzņēmējdarbības jomām. Biežāk šie piedāvājumi nav pastāvīgi, bet gan uz laiku izteikti, skaidro LMT Klientu apkalpošanas dienesta direktors Viktors Locāns.

Savukārt jau esošajiem klientiem, pēc viņa teiktā, tiek piedāvātas dažāda veida lojalitātes un piedāvājumu atlaides pakalpojumiem, tarifiem, jau balstoties uz iegūto pieredzi par klienta pieredzi, paradumiem, vajadzībām.

„Jāuzsver, ka šajā gadījumā runa nav par tarifu starpību, bet gan par starpību, kas vajadzīga jaunajam klientam, kas vēlas pamēģināt pakalpojumu un uzsākt sadarbību no klienta, kurš jau ir sadarbības partneris, piedāvājot lojalitātes atlaides, pakalpojumus, un tā tālāk,” saka. Locāns.

„Tele2”: „Veidojam akcijas arī esošajiem klientiem”

Darbā ar klientiem tiecamies pēc abpusēji izdevīgākas sadarbības. Turklāt regulāri veidojam arī akcijas esošajiem klientiem ar īpaši izdevīgiem nosacījumiem vai jauniem, piemēram, telefonu un planšetdatoru piedāvājumiem, norāda Tele2 komercdirektors Jānis Spoģis.

Daļai Latvijas iedzīvotāju nav laika un arī vēlmes iedziļināties mobilo sakaru operatoru piedāvājumā, tāpēc „Tele2” uzsver, ka no savas puses veido izdevīgas akcijas, lai censtos radīt šo interesi un cilvēki atrastu sev ne tikai piemērotus, bet arī izdevīgus piedāvājumus.

„Lattelecom”: „Ir maldīgi domāt, ka klientu lojalitāte ir atlaižu dalīšana”

Savukārt „Lattelecom” komercdirektore Kerli Gabriloviča uzsver, ka katrs klients sākumā ir jauns klients, un, piesakot pakalpojumus, saņem tā brīža aktuālo piedāvājumu, kas var atšķirties gan pēc izteiksmes naudā, gan veida – dāvana, bezmaksas iekārtas, abonēšana, televīzijas tematiskās pakas.. Tāpēc ļoti svarīgi, paralēli jaunu klientu piesaistīšanai rūpēties par esošajiem klientiem, izveidojot un realizējot īpašu lojalitātes programmu.

„Ir maldīgi domāt, ka klientu lojalitāte ir atlaižu dalīšana - pasaules prakse liecina, ka tas ir dārgs un neefektīvs veids, kā noturēt esošos klientus un censties padarīt viņus laimīgus. Atlaides abonēšanas maksai vai izdevīgāki tarifi nav tie faktori, kas veicina esošo klientu lojalitāti. Savukārt, sniegtā pakalpojuma kvalitāte, servisa līmenis un dažādi papildus labumi un bonusi, kas klientam tiek piešķirti ir tas, kas ietekmē klienta lēmumu par ilgtermiņa uzticību kādam konkrētam pakalpojuma sniedzējam,” norāda Gabriloviča, vēršot uzmanību, ka „Lattelecom” patstāvīgiem klientiem tiek piedāvāti papildu bonusus.

„Esošo klientu lojalitāti „Lattelecom” ir izvirzījis par prioritāti, un šobrīd daudz strādājam pie tā, lai saviem esošajiem klientiem piedāvātu dažādus papildus bonusus,” norādīja Gabriloviča.

Kasjauns.lv