Veikalos Lieldienās visvairāk pirktas olas, gaļa, dārzeņi un alkohols
Lieldienu brīvdienās Latvijas lielākajos veikalu tīklos visvairāk pirktas olas, gaļa, dārzeņi un alkohols, noskaidrots, aptaujājot uzņēmumus.
Kā norāda "Rimi" pārstāve Dace Valnere, pieprasītākās preces pagājušajā nedēļā bijušas olas, majonēze, lasis, cūkgaļas karbonāde un dažādi augļi - piemēram, banāni, melones un āboli.
No nepārtikas precēm populārākās bijušas dažādas olu krāsas un svecītes olu formā, kā arī degmaisījums un kokogles, pēc kuriem, par spīti vēsajam laikam, pieprasījums bijis lielāks nekā pērn šādā pašā laika posmā.
Neskatoties uz cenu pieaugumu, Lieldienu nedēļā pieprasījums pēc olām, salīdzinot ar vēl vienu nedēļu pirms tam, "Rimi" veikalos pieauga par aptuveni 50%. Palielinājies arī pieprasījums pēc alkoholiskajiem dzērieniem - visvairāk deserta vīniem, taču arī stipros alkoholiskos dzērienus iedzīvotāji pirkuši vairāk nekā ikdienā.
"Maxima" pārstāvis Ivars Andiņš stāsta, ka atšķirībā no tradicionālajiem produktiem Lieldienās un visu aprīļa sākumu īsts bums bijis vērojams tomātu pārdošanā - salīdzinot ar tādu pašu periodu mēnesi iepriekš, tomātus pirka par 146% vairāk, bet, salīdzinot ar aprīļa sākumu pērn - par 97% vairāk.
"Šādu tendenci droši vien izraisījusi cenas krišanās - ar katru nedēļu, ražām palielinoties, to cenas sarūk," skaidro Andiņš.
Arī gurķi no 1.aprīļa līdz 9.aprīlim pirkti par 65% vairāk nekā martā, tomēr, salīdzinot ar pagājušo gadu, novērojams neliels kritums. "Visticamāk, daļa cilvēku, kas vēlas svaigus dārzeņus, gurķu vietā izvēlas tomātus, kam ir pievilcīgāka cena," piebilst "Maxima" pārstāvis.
"Iki" veikalu mārketinga vadītājs Raimonds Janševskis stāsta, ka cilvēki Lieldienu laikā iepirkušies daudz aktīvāk nekā pagājušajā gadā. Veikalos visvairāk pirkto produktu vidū, neskaitot olas un citus ar Lieldienu tematiku saistītus produktus, dominējušas akcijas preces - cūkgaļas kakla karbonāde, banāni, tomāti, sviests, kā arī dzirkstošais vīns "Martini Asti" un "Bosca Anniversary", taču cilvēki labprāt izvēlējušies iegādāties arī dažāda veida degvīnus. Pārdošanas apjomi pieauguši arī alum un alkoholiskajiem kokteiļiem, kas kļuvuši aktuāli iestājoties siltākam laikam.
Šogad Lieldienās pircēji izvēlējušies arī dažādus "Iki" konditorejas produktus, īpaši iecienītas svētku dienās bijušas tortes - biezpiena torte, medus torte - kā arī Lieldienu pīrāgs kuličs, jogurta kūka, klinģeri un franču kruasāni ar mandelēm
"Iki" veikalos pēdējās nedēļas laikā pieaudzis arī pārdošanas apjoms dažādām dārza precēm - augsnei, puķu podiem, dēstu kastītēm, kūdras maisījumiem, kā arī dažādām garšaugu un puķu sēklām.
"Lai arī šogad pirms Lieldienām ražotāji palielināja olu cenu par 40%, tas būtisku iespaidu uz olu patēriņu Lieldienu laikā nav atstājis. Olu pārdošanas apjomi pieauga jau nedēļas nogalē no 30.marta līdz 1.aprīlim, kad tikko kā bija izskanējusi informācija par olu cenu kāpumu. Svētku laikā saviem pircējiem piedāvājām iegādāties gan brūnās, gan baltās olas par īpaši izdevīgām cenām, kā rezultātā iedzīvotāji olu cenu kāpumu vēl neizjuta pilnībā. Jāatzīmē, ka tāpat kā pagājušajā gadā, arī šogad pircēji aktīvi iegādājas šokolādes olas," sacīja Janševskis.
Kā ziņots, pagājušajā nedēļā olu cenas Rīgas lielveikalos un tirgos svārstās no 97 santīmiem līdz pat 2,30 latiem par desmit olām, liecina "Nozare.lv" novērojumi.