Analītiķi: "iPad" nostiprina līderpozīciju planšetdatoru tirgū visā pasaulē
ASV informācijas tehnoloģiju uzņēmuma "Apple Inc." izstrādātais "iPad" šā gada pirmajā ceturksnī palielinājis savas līderpozīcijas globālajā planšetdatoru tirgū.
Tikmēr interneta tirdzniecības giganta "Amazon" ierīces "Kindle Fire" tirdzniecības apjoms pēc daudzsološā sākuma piedzīvojis strauju kritumu, liecina tehnoloģiju nozares analītiķu kompānijas "ABI Research" apkopotā informācija.
Šā gada pirmajos trīs mēnešos pasaulē kopumā pārdoti 18,2 miljoni planšetdatoru, kas ir par 185% vairāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn, taču par 33% mazāk nekā pagājušā gada pēdējā ceturksnī, kad tirdzniecību veicināja svētku periods.
"ABI Research" vēsta, ka "Apple" pirmajā ceturksnī piederējuši 65% tirgus, pārdodot 11,8 miljonus "iPad" vienību, ko galvenokārt veicināja trešās paaudzes modeļa nonākšana tirgū un "iPad 2" cenas samazināšana.
Otrajā vietā ar 6% tirgus ierindojies Dienvidkorejas elektronikas uzņēmums "Samsung Electronics Co.", kas pasaulē pārdevis 1,1 miljonu planšetdatoru.
"Samsung" spējis arī apsteigt "Amazon", kura "Kindle Fire" pārdošanas apjoms ceturkšņa salīdzinājumā sarucis par 80%.
Tikmēr populāro viedtelefonu "BlackBerry" ražotāja - Kanādas uzņēmuma "Research In Motion Ltd." (RIM) - planšetdatoru pārdošanas apjoms šajā periodā pieaudzis par 233%, bet Ķīnas datoru ražotājs "Lenovo Group Ltd." uzrādījis 107% izaugsmi.