Bizness un ekonomika

Latvijā izstrādā mobilo tālruņu spēli, kur dauza pastkastes ar beisbola nūjām

Jauns.lv

Latvijas dizaina kompānija "Asketic" nākusi klajā ar jaunu mobilās spēles "Mailboxing" versiju, kur saniknota vecenīte dauza pastkastes ar beisbola nūju, informēja "Asketic" projekta vadītājs Austris Urtāns.

Spēlē, kura esot agrākas "Mailboxing" versijas apjomīgs jauninājums, spēlētājs var vadīt niknas vecenītes - "Babuškas" - plosīšanos, ar beisbola nūju dauzot kaimiņu pastkastes. Spēles jaunā versija ir pieejama "Apple" interneta veikalā "App Store" par 99 centiem (aptuveni 50 santīmiem), un to var spēlēt ar "iPhone" vai planšetdatoru "iPad".

Kā skaidroja Urtāns, ideja radīt spēli pārņēmusi "Asketic" mākslinieku, dizaineru un programmētāju komandu, pēc vairāku gadu darba "nopietniem" klientiem radot korporatīvā tēla elementus, firmu logo u.tml.

Urtāns teica, ka "Mailboxing" versijas rašanos nav iedvesmojusi pasaulē populārā, bet par "ārprātīgu" apzīmētā mobilo ierīču spēle "Angry Birds", kur arvien sarežģītākās situācijās tiek pa gaisu mesti putni pret uzbrūkošām cūkām, taču spēles savā ziņā ir līdzīgas.

"Mailboxing" amerikāņu žargonā apzīmē huligānisma paveidu - braukāšanu mašīnā pa kādas priekšpilsētas ielām, ar beisbola nūju dauzot uz stabiem piestiprinātās savrupmāju metāla pastkastes. Par "mailboxing" arī saukta fotografēšanās, kur galva ir iebāzta pastkastē, un fotogrāfiju izplatīšana sociālajos tīklos.

Spēles agrākā versija interneta portālos saņēmusi labas atsauksmes. "Par apgāztām pastkastēm un miskastēm saņem punktus, un punkti pieaug ar katru sadauzīto pastkasti. Ja (braucot mašīnā) pastkastei netrāpa, punktu skaitītājs sāk visu no jauna. Taču jāuzmanās, jo kaimiņi izliek mānekļus - sprāgstošas pastkastes, kas mazina mašīnas degvielas daudzumu. Spēle beidzas, kad mašīnai aptrūkstas degviela," rakstīja portāla "148 apps" recenzents Maikls Halorans.

""Mailboxing" var būt izklaide visām vecuma grupām," raksta Halorans, kas Latvijā izstrādātās spēles pirmajai versijai iedevis četras no piecām zvaigznēm.

Spēles mājaslapā teikts, ka galvenajam tēlam "Babuškai" ir savs konts īso vēstījumu sociālā tīklā "Twitter" un spēles faniem - lapa sociālajā tīklā "Facebook".

Kā stāstīja Urtāns, "Asketic" pagaidām nav gatavs izpaust datus par to, cik reizes jaunā spēles versija ir lejupielādēta no "App Store".

LETA Nozare.lv