Patērētājiem pievēršoties jaunām ierīcēm, sarūkt personālo datoru pārdošanas apjomi
Pasaulē gada otrajā ceturksnī par 0,1% sarucis personālo datoru pārdošanas apjoms, patērētājiem lielāku uzmanību pievēršot jaunām ierīcēm, piemēram, planšetdatoriem, liecina jaunākie pētījuma rezultāti.
Pētījumu kompānijas "Gartner" jaunākajā ziņojumā norādīts, ka 2012.gada otrajā ceturksnī pasaulē tika pārdoti 87,5 miljoni personālo datoru, kas, salīdzinot ar šo pašu laika periodu pērn, ir par 0,1% mazāk.
"Gartner" analītiķe Mikako Kitagava atzina, ka pretēji gaidītajam, ka pieaugs plāno un ļoti vieglo portatīvo datoru tirgus daļa, šis sektors ir neliels.
Joprojām visvairāk personālos datorus pasaulē pārdot ASV kompānija "Hewlett-Packard", kuras tirgus daļa gada otrajā ceturksnī bija 14,9%, lai gan kompānijas kopīgie personālo datoru pārdošanas apjomi, salīdzinot ar pagājušā gada aprīli-jūniju, saruka par 12,1%.
Otrs populārākais personālo datoru ražotājs šā gada otrajā ceturksnī pasaulē bija "Lenovo", kura tirgus daļa bija 14,7%, kam sekoja "Acer Group" un "Dell" ar attiecīgi 11% un 10,7% no kopējā pasaulē pārdoto personālo datoru skaita, liecina "Gartner" apkopotā informācija.
Citā pētījumā kompānija "ABI Research" pagājušajā nedēļā secināja, ka līdz 2016.gadm planšetdatoru pārdošanas apjomi pārsniegs pārdoto personālo datoru skaitu.