Ķīniešu valodā izveidota mājaslapa par Latviju
Viens no vadošajiem Ķīnas medijiem – „China Daily” – internetā izveidojis tieši Latvijai veltītu sadaļu ķīniešu valodā
Bizness un ekonomika
2012. gada 9. augusts, 15:05

Ķīniešu valodā izveidota mājaslapa par Latviju

Jauns.lv

Ķīnas laikraksta „China Daily” žurnālisti internetā izveidojuši mājaslapu, kurā tiek stāstīts par Latviju. Tiek cerēts, ka šādā veidā Latvijai tiks piesaistīti aizvien vairāk ķīniešu tūristu.

Sadarbībā ar vienu no lielākajiem Ķīnas laikrakstiem „China Daily” nule kā atvērta interneta mājaslapa ar visaptverošu informāciju par Latviju – gan par mūsu valsts tradīcijām, kultūru, tūrisma un atpūtas iespējām, gan par ekonomisko vidi, uzņēmējdarbības un investīciju potenciālu. Informācija mājaslapā (global.chinadaily.com.cn/latvia) publicēta ķīniešu valodā, un tā veidota kā tematisks pielikums „China Daily” interneta portālam, ko ik dienu apmeklē vairāk nekā 30 miljoni interesentu.

Lai iepazītu Latviju un izveidotu ķīniešu auditorijai saistošu mājaslapu, jūnija vidū mūsu valstī uzturējās pieci „China Daily” žurnālisti, kuri intervēja Latvijas amatpersonas, viņu vidū Saeimas priekšsēdētāju Solvitu Āboltiņu un Saeimas ārlietu komisijas vadītāju Ojāru Ēriku Kalniņu, tikās ar uzņēmumu „Latvijas Finieris” un „Laima” vadītājiem, apmeklēja Rīgas ostu, Rietumu banku, biznesa augstskolu „Turība” un Konfūcija centru Rīgas Stradiņa universitātē.

Nedēļas laikā Ķīnas žurnālisti iepazina Rīgu, Liepāju, Bausku, Siguldu un Cēsis, tikās ar Latvijas Nacionālās operas un Liepājas Simfoniskā orķestra pārstāvjiem, viesojās Rundāles pilī, Turaidas muzejrezervātā un citos populāros tūrisma objektos, kā arī izbaudīja „Aerodium” vertikālā vēja tuneļa iespējas, ko Latvija demonstrēja pasaules tehnoloģiju sasniegumu izstādē „Expo” 2010. gadā Šanhajā.

„China Daily” žurnālistu vizīte Latvijā notika projekta „Follow the Ambassador” („Seko vēstniekam”) ietvaros. „Latvija Ķīnā ir mazpazīstama valsts, taču ķīniešu interese par ceļošanas iespējām gadu no gada palielinās, tāpēc esmu gandarīta, ka, iesaistoties Tūrisma attīstības valsts aģentūrai un uzņēmējiem, žurnālistiem tika piedāvāta piesātināta programma, kas veido pilnvērtīgu priekšstatu par Latviju un tās iespējām. Tūrisms ir pirmais solis uz valstu sekmīgu ekonomisko sadarbību, piesaistot investīcijas, veidojot kopuzņēmumus un vairojot labklājību,” uzsver Latvijas vēstniece Ķīnas Tautas Republikā Ingrīda Levrence.

Žurnālisti Eiropas apmeklējuma laikā viesojās ne tikai Latvijā, bet arī Lietuvā un Igaunijā. Ingrīda Levrence uzskata, ka šis ir pozitīvs piemērs Baltijas valstu spējai strādāt kopā, lai tik lielam tirgum kā Ķīna demonstrētu visa Baltijas reģiona iespējas.

Plaša informācija par mūsu kaimiņvalsti Lietuvu „China Daily” portālā pirmo reizi tika publicēta pērnā gada nogalē, un, mājaslapas apmeklējumu statistika liecina, ka jau pirmajās nedēļās to bija lasījuši aptuveni trīs miljoni interesentu.

Tūrisma attīstības valsts aģentūras direktors Armands Slokenbergs par kopīgi paveikto spriež: „Fakts, ka populārā Ķīnas interneta resursā izveidota tematiski daudzveidīga Latvijas mājaslapa, it īpaši iepriecina, raugoties ilgtermiņā. Šobrīd Ķīna nav mūsu uzmanības lokā kā tūrisma tirgus numur viens, divi vai trīs, taču desmit gadu perspektīvā tas ir ārkārtīgi nozīmīgs tirgus un jo agrāk tur esam, jo labāk. Atbalstot Ķīnas žurnālistu vizīti Latvijā, esam ieguvuši interneta resursu ķīniešu valodā, ko radījuši viņu pašu profesionāļi, kuri zina, kā uzrunāt lasītājus un ko viņiem teikt, lai būtu interesanti. Tas ir veiksmīgs sadarbības projekts, kurš visā pilnībā atbilst mūsu mērķiem un nostādnēm, kādas esam izvirzījuši Ķīnas tirgum. Mēs pašlaik tur neveicam milzīgas aktivitātes, bet meklējam efektīvus sadarbības risinājumus, un šis ir labs piemērs.”

Statistika liecina, ka Ķīnas tūristu skaits Latvijā ar katru gadu pieaug un 2011. gadā sasniedza gandrīz trīs tūkstošus. „China Daily” žurnālistu vizīti Latvijā nodrošināja Tūrisma attīstības valsts aģentūra un Latvijas – Ķīnas Biznesa padome, iesaistoties Liepājas un Cēsu pašvaldībām un Latvijas uzņēmumiem, kuri par savu stratēģisku mērķi izvirzījuši produkcijas vai pakalpojumu eksportu uz Ķīnu.

Kasjauns.lv/Foto: ekrānuzņēmums no chinadaily.com