Aptauja: 34% iedzīvotāju vēlas, lai pārdevējs ar viņiem papļāpā
Katrs trešais Latvijas iedzīvotājs jeb 34% aptaujāto atzīst, ka tirdzniecības vietās viņiem ir svarīgi, lai personāls ar viņiem papļāpā un pajoko, liecina "Maxima Latvija" veiktā pircēju aptauja.
Tāpat aptaujā secināts, ka 42% respondentu uzskata, ka pārdevējiem un citam personālam tirdzniecības vietās ir tikai laipni jāsasveicinās, bet pārējais jau tiek uztverts kā uzbāzība.
Vaicāti par apkalpošanas kvalitāti Latvijas tirdzniecības vietās, 39% aptaujas respondentu to atzinuši kā labu. 38% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju apkalpošanas kvalitāte šķiet apmierinoša, 3% - teicama, bet 2% respondentu - slikta.
Vairāk nekā puse aptaujas dalībnieku norāda, ka apkalpošanas kvalitāte pēdējā gada laikā Latvijas tirdzniecības vietās kopumā ir uzlabojusies - 15% respondentu uzskata, ka apkalpošana ir ievērojami uzlabojusies, bet 45% - ka apkalpošanas kvalitāte ir nedaudz uzlabojusies.
Gandrīz katrs trešais jeb 30% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka pēdējā gada laikā apkalpošanas kvalitāte ir palikusi tādā pašā līmenī kā iepriekš. Bet 6% respondentu norāda, ka apkalpošanas kvalitāte tirdzniecības vietās ir pasliktinājusies.
Aptaujā 72% atzīst, ka veikala personālam lūdz konsultāciju, ja paši nevar atrast kādu noteiktu preci vai produktu. Savukārt 22% norādījuši, ka vēršas pie personāla tikai īpašos gadījumos. Katrs ceturtais respondents ir apmierināts ar tirdzniecības vietu personāla sniegtajām konsultācijām, taču uz pusi vairāk respondentu - tikai daļēji, jo katrs gadījums ir atkarīgs no konkrētā pārdevēja-konsultanta.
Aptaujas dalībniekiem tika arī jautāts, vai viņi izmantotu iespēju novērtēt pārdevēja-konsultanta apkalpošanas kvalitāti. Sniegt atsauksmes gan par labu, gan sliktu apkalpošanu svarīgi būtu katram ceturtajam aptaujāto. Teju katrs desmitais respondents sniegtu savu vērtējumu, ja apkalpošana būtu laba, bet gandrīz tikpat liels aptaujāto skaits - ja apkalpošana būtu slikta.
"Maxima Latvija" pārstāvis Ivars Andiņš norādīja, ka 31% aptaujāto uzskata, ka viņu viedoklis netiktu uzklausīts, tādēļ neinteresējas par iespējām paust savu viedokli, lai ietekmētu apkalpošanas kvalitāti. Runājot par veikalu tīklu "Maxima", viņš atzīmēja, ka kopš pagājušā gada jau 20 "Maxima" veikalos ir uzstādītas elektroniskas ierīces, ar kuru palīdzību klientiem ir iespēja novērtēt apkalpošanas kvalitāti, un šo iespēju klienti jau ir izmantojuši 458 241 reizi.
Andiņš arī stāstīja, ka ir izveidota pat īpaša interneta vietne "viensnomums.lv", kurā ikvienam Latvijas iedzīvotājam ir iespēja ne tikai sniegt atsauksmes par apkalpošanas kvalitāti veikalos "Maxima", bet arī ietekmēt veikala akcijas preču piedāvājumu.
"Maxima" pārstāvis informēja, ka aptaujas dati liecina, ka vairāk nekā puse jeb 59% respondentu pozitīvi vērtē iespēju ar interneta starpniecību ietekmēt veikala preču klāstu, tostarp akcijas preces.
Aptaujas dati arī atklāj - ja rodas sūdzības vai ierosinājumi par apkalpošanas kvalitāti vai preču klāstu kādā tirdzniecības vietā, vairāk nekā ceturtā daļa jeb 27% respondentu savas domas patur pie sevis. Katrs ceturtais jeb 24% šādos gadījumos vēršas pie kasiera vai pārdevēja-konsultanta, savukārt 18% respondentu - veikala informācijas centrā, ja tāds attiecīgajā tirdzniecības vietā ir pieejams.
Katrs desmitais jeb 9% aptaujas dalībnieku sūdzību vai ierosinājumu gadījumā vēršas pie veikala vadītāja. 13% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju sūdzības vai ierosinājumus veikalam nodod, izmantojot internetu - nosūtot e-pastu vai sazinoties ar veikalu sociālajos tīklos "Draugiem.lv", "Twitter" un "Facebook".
Aptauja veikta "Maxima Latvija" mājaslapā no 13.augusta līdz 19.augustam. Tajā piedalījās 1765 unikālie respondenti.
LETA, Nozare.lv/ Foto: Evija Trifanova/ LETA