Latvija ir Eiropas veco auto miskaste, teic Autotirgotāju asociācijas prezidents
Andris Kulbergs saka, ka Latvija ir Eiropas Savienības veco automobiļu miskaste.
Auto un tehnoloģijas

Latvija ir Eiropas veco auto miskaste, teic Autotirgotāju asociācijas prezidents

Jauns.lv

Latvija ir pārvērtusies par savdabīgu Eiropas Savienības (ES) veco automašīnu izgāztuvi. Mūsu valsts autoparks ir viens no vecākajiem un videi kaitīgajiem ES, uzskata Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas prezidents Andris Kulbergs.

Viņš teic, ka valdības atbalstītie grozījumi Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā, kas paredz, ka turpmāk transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes lielumu saistīs ar automobiļa radītā oglekļa dioksīda (CO2) izmešu daudzumu, situāciju uzlabos – cilvēki būs spiesti izvēlēties videi draudzīgākus un jaunākus auto, lai būtu jāmaksā pēc iespējas mazāks nodoklis.

„Latvija ir Eiropas Savienības miskaste – cauri mums iziet liela daļa automobiļi – atkritumi. Mēs savā valstī ievedam pašus vecākos un kaitīgākos auto,  importējam 12 – 20 gadus vecas automašīnas. To ir ļoti daudz un neviens nekontrolē to kaitīgo izmešu daudzumu. ES ir izstrādāta programma līdz 2030. gadam, kura paredz, cik daudz katrai valstij ir jāsamazina CO2 izmeši. Šī problēma jārisina visās industrijas, bet lielajās pilsētās šo izmešu lielākā problēma ir automobiļi. Atzīstam to, vai ne. Ja mēs tos nesamazināsim, būs jāmaksā lielas soda naudas, kas atsauksies uz visu iedzīvotāju naudas maciņiem,” intervijā radio „Baltkom” teica Kulbergs.

Pašlaik Latvijā uz autoceļiem un ielās ir mazliet vairāk par 600 tūkstošiem vieglo automašīnu. Pēc Auto asociācijas aplēsēm, Latvijas autoparks ir viens no vecākajiem ES, sasniedzot gandrīz 13 gadu vecumu, un 50% no auto ir vecāki par 15 gadiem. Portāls  Kasjauns.lv jau rakstīja, ka valdība otrdien atbalstīja automašīnu un motociklu nodokļa atcelšanu, vienlaikus palielinot transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes. No 2019. gada paredzēts likmes diferencēt pēc spēkrata oglekļa dioksīda (CO2) izmešu apmēra – jo lielāks būs izmešu līmenis, jo lielāks būs nodoklis.

Kasjauns.lv/Foto: Lita Krone/LETA, Vida Press