Krāna ūdens kā alternatīva iekšdedzes dzinēja degviela
Ražotāja tehniskā dokumentācija vēsta, ka šāda HHO ierīce spēj ietaupīt līdz pat 30 procentiem benzīna.
Auto un tehnoloģijas

Krāna ūdens kā alternatīva iekšdedzes dzinēja degviela

Jauns.lv

Ūdens kā degviela izmantota jau kopš seniem laikiem. Patiesībā arī tvaika katls darbojas uz ūdens bāzes. Bet kā ir ar iekšdedzes dzinējiem?

Ar iekšdedzes dzinējiem viss ir kārtībā! Tie bija, ir un būs, neskatoties uz elektromotoru invāziju autobuvē. Arī ūdens kā degviela iekšdedzes dzinējiem nav nekas jauns. HHO jeb vienkāršākā valodā ūdeņraža ģeneratori. Tās ir ierīces, kas ļauj ietaupīt degvielu, palielināt dzinēja jaudu un samazināt kaitīgos izmešus.

Lielajā interneta tirgus placī ebay.com HHO jeb ūdens ģeneratori nav retums. Arī cenas dažādas – sākot no dažiem desmitiem dolāru līdz pat vairākiem simtiem. Uzticība šīm ierīcēm ir neliela. Vismaz pie mums, kur gandrīz katrs jaunievedums tiek uztverts ar skepsi, pēc ūdeņražu ģeneratoriem pagaidām nav liela pieprasījuma. Tomēr Latvijā ripo vairāki simti automobiļu, kas aprīkoti ar HHO. Gan paštaisītiem, gan sērijveida ražošanā esošiem.

Darbības princips ir vienkāršs un gluži loģisks – ierīcē, ko dēvē par HHO vai ūdeņraža ģeneratoru, ūdens tiek pārvērsts gāzē. Tajā pašā, ko mēs pazīstam kā ūdeņradi un ko stiprākā koncentrācijā izmanto pat ļoti jaudīgu ieroču izgatavošanā. No ģeneratora ūdeņradis nonāk gaisa filtrā, caur kuru ieplūst degkamerā.

Ūdeņraža sadegšanas koeficients ir daudz augstāks nekā fosilai degvielai, tāpēc šāds savienojums degkamerā rada pilnvērtīgāku eksploziju, ļaujot fosilajai degvielai sadegt pilnībā. Tas, gluži loģiski, palielina dzinēja jaudu, attiecīgi samazina degvielas patēriņu, un no izpūtēja gaisā izkūp gandrīz tīri tvaiki.

Mēģinājumi bijuši daudz un dažādi. Līdz šim galvenā problēma bijusi tā, ka ūdeņraža ģeneratori patērē neglābjami daudz elektroenerģiju, kas vai nu noved pie akumulatora, vai elektroģeneratora defektiem, vai liek domāt par papildu strāvas avotu.

Kompānija, kas ražo HHO iekārtas Grieķijā, Rumānijā un ASV, šo problēmu atrisinājusi ar nano tehnoloģiju palīdzību, un nu iekārtas ar “Drive H2O” zīmolu patērē ne vairāk kā 4 amperus, kas atbilst pagrieziena rādītāja spuldzītei. Starp citu, tieši “Drive H2O” ūdeņraža ģeneratori ir vienīgie pasaulē, kas ieguvuši starptautisku kvalitātes sertifikātu. Ūdeni kā papildu enerģijas avotu var izmantot gan benzīna, gan dīzeļdzinējos, kā arī iekšdedzes dzinējos, kurus darbina dabas gāze.

Tā nu gadījies, ka “Drive H2O” līdzīpašnieks ir latvietis, līdz ar to šīs iekārtas pieejams ne vien plašajā pasaulē, bet arī pie mums. Lai pārliecinātos, ko tieši no HHO var sagaidīt, ļāvāmies eksperimentam un nu jau vairāk nekā trīs mēnešus viens auto papildus benzīnam pārtiek arī no ūdens.

Jau tuvākajā laikā padalīsimies ar eksperimenta rezultātiem.


Gints Gavers/Foto: Žanneta Gavere

Tēmas