Kāpēc izvēlēties gāzi kā automobiļa degvielu?
Auto gāze pašlaik ir lētākā pieejamā fosilā degviela. Ja to prasmīgi savieno ar HHO ierīci, tad ietaupīt var pat līdz 60 procentiem jau tā ne dārgās gāzes.
Auto un tehnoloģijas

Kāpēc izvēlēties gāzi kā automobiļa degvielu?

Jauns.lv

Degvielas cenu straujais kāpums nāca kā glābējzvans ne vienai vien kompānijai, kas nodarbojas ar auto gāzes iekārtu tirdzniecību un uzstādīšanu. Vai ir vērts pierakstīties rindā mēneša garumā?

Gan jau vēl ir daudz tādu autobraucēju, kas atceras vecos labos laikus – ar pieciem latiem varēja braukt veselu nedēļu! Turklāt braukt, degvielu nežēlojot un kilometrus neskaitot. Mūsdienās viss mainījies. Ar piecīti vidēji statistiskam automobilim pietiks labi ja vienam ceļam uz darbu un atpakaļ. It īpaši, ja jāšķērso viss Rīgas centrs un visi iespējamie metropoles tilti un pārvadi. Katrs taupa kā nu mācēdams. Kāds izbraucienu ar auto aizstājis ar grūstīšanos sabiedriskajā transportā. Cits atradis naftas vada krānu, no kura pasmelties kontrabandas degvielu. Vēl cits uzstādījis automobilim gāzes iekārtu, zinot, ka gāzes cena vēl ilgi būs tikai pusīte no benzīna vai dīzeļdegvielas izmaksām.

Dzirdēti dažādi viedokļi par to, cik labi vai slikti ir braukt ar gāzi. Tie, kam šādas sistēmas uzstādītas, pārsvarā apgalvo, ka viss ir “šokolādē”! Savukārt tie, kam auto vēl barojas tikai ar benzīnu, uzskata, ka nekāda ekonomija tur nesanāk un dzinēja kapitālremonts ir teju vai garantēts.

Droši vien neviens cits nezinās atbildi uz šo jautājumu labāk nekā cilvēki, kas dienu dienā uzstāda gāzes iekārtas, veic to apkopi, remontu un katru no uzstādītajiem komplektiem pārbaudījuši paši uz savu automobiļu ādas. Pēc padoma devāmies uz ADS  Serviss, kas gāzes iekārtas uzstāda jau vairāk nekā 17 gadus.

Parasti ikdienā nākas saskarties ar šādiem mītiem par auto gāzes slikto ietekmi uz automobiļa dzinēju:

- auto gāze smird;

- auto gāze ir sausa un neeļļo motoru;

- auto gāze samazina dzinēja resursus;

- auto gāze samazina dzinēja jaudu;

- auto gāze krietni palielina degvielas patēriņu.

Un patiešām sensenos laikos automobiļi ar gāzes iekārtu bija saožami pa gabalu. Tieši pa gabalu, jo gāzes aromāts bija jūtams galvenokārt ārpusē. Tas radās no ne līdz galam sadegušas gāzes izplūdes caur izpūtēja galu. Mūsdienu iekārtas ir pietiekami funkcionālas, lai caur izpūtēju gaisā nonāktu vienīgi tīri tvaiki. Būsim godīgi – nedz virtuves gāzes plītis, nedz gāzes apkures katli nekādu nepatīkamu aromātu nerada. Automobilis nav nekāds izņēmums.

Dzinēja eļļošanu nodrošina motoreļļa un nevis degviela. Turklāt autogāzē nav smago  piemaisījumu, kas sadegšanas procesā nonāk motoreļļā un strauji samazina tās viskozitāti. Tiesa gan, ir daži dzinēji, kas ne īpaši vēlas draudzēties ar auto gāzi, taču tādu nav daudz un profesionāls auto gāzes iekārtas uzstādītājs noteikti brīdinās par iespējamām problēmām. Pārsvarā jutīgi pret gāzi kā degvielu ir dzinēji, kādi visbiežāk sastopami Uzlecošās saules zemē ražotajos braucamrīkos. Lai gan arī tā mūsdienās ir ārstējama kaite – atliek vien uzstādīt papildu vārstu eļļošanas sistēmu. Tas padārdzinās pasākumu par dažiem desmitiem latu, bet nodrošinās drošu un kvalitatīvu auto gāzes izmantojumu.

Dzinēja jauda un degvielas patēriņš ir medaļas viena un tā pati puse. Ja gāzes iekārta uzstādīta un noregulēta pareizi, tad degvielas patēriņa palielinājums ir nebūtisks vai tā nav vispār. Savukārt dzinēja jauda, ja ierīce ir kvalitatīva un uzstādīta un pareizi, dažos gadījumos pat pieaug.

Secinājums? Auto gāzes iekārtām ir vairāk plusu nekā mīnusu. Visu nosaka pareiza auto gāzes iekārtas komponentu izvēle, kas ir visatbilstošākā tieši jūsu automobilim, kā arī pieredzes bagāti šīs ierīces uzstādītāji, kas spēj ne tikai ierīci uzstādīt, bet arī to apkalpot, regulēt un diagnosticēt.

Gints Gavers/Foto: Žanneta Gavere