Tas nav “fotošops”. Tas ir jaunais Jeep Cherokee. FOTO
Pēc dizaina autora domām tieši šāda paskata dubļu bridēji būs modē 2019. gadā. Ja kādam tas nešķiet vilinoši, tad jau laikus var noslēpt garāžā kaut ko no “vecās autobūves” paliekām.
Auto un tehnoloģijas
2013. gada 28. marts, 12:10

Tas nav “fotošops”. Tas ir jaunais Jeep Cherokee. FOTO

Jauns.lv

Ko mēs ceram ieraudzīt, kad dodamies uz Ņujorkas automobiļu izstādi? Droši vien jau ne Lada Granta vai Škoda Octavia! Kur ir kāds īsts amerikānis? Dodiet to šurp!

Lūgšanas tika uzklausītas un amerikānis mums Ņujorkas autoizstādē tika iedots. Jaunais Jeep Cherokee “dīķa” tajā krastā piedzīvoja savu oficiālo pirmizrādi un tika atrādīts kā žurnālistiem, tā izstādes apmeklētājiem. Emocijas par to, kas atklājās pēc svinīgā “nevainības plīvura” noņemšanas, spilgti atspoguļojās apkārtējo sejās.

Kad pirms kāda laika internetā paklīda fotoattēli ar jauno Jeep Cherokee, daudzi līdz pat pēdējam brīdim cerēja un bija pārliecināti, ka tas ir kāds neizdevies joks prasmīga “fotošopista” rokās. Vai tiešām tas, kas visus šos iepriekšējos gadus asociējās ar prēriju, kovbojiem, ādas biksēm, tabakas dūmiem un īstiem večiem, kuru priekšā pat Čeļabinskas metalurgi no humora seriāla “Nasha Russia” šķiet maigi bērnudārza audzinātāji, tagad mūs priecēs šādā paskatā?

Jaunā Jeep Cherokee dizaina autors stāsta, ka domās ieklīdis 2019. gadā un ir cerību pilns, ka pēc sešiem gadiem tieši šāds auto būšot pa prātam bezceļa cienītājiem.

Bet pietiek par skumjo un pievērsīsimies tehniskām niansēm. Jeep Cherokee ir veidots uz tās pašas platformas, uz kuras top Dodge Dart sedans un Alfa Romeo Giulietta hečbeks.

Uz priekšu Jeep Cherokee tiks ar divu veidu benzīndzinējiem. Standarta komplektācijā ar 2,4 litru Tigershark MultiAir 2, kas sniedz 186 zirgspēku jaudu. “Niknākajā” versijā tas būs 3,2 litru V6 Pentastar ar 247 zirgspēku jaudu. Abos gadījumos spēka agregāti tiks papildināti ar deviņu pakāpju automātisko pārnesuma kārbu.

Jeep Cherokee tiks pie trīs veida piedziņas versijām:

Active Drive I pārsvarā kārpīsies ar priekšējiem riteņiem, bet ekstrēmā situācijā pieslēgsies arī aizmugure;

Active Drive II ļaus bloķēt starpasu diferenciāļus un paredzēta režīmam 4 – Low jeb bezceļam;

Active Drive II Lock, kas ļaus bloķēt aizmugurējās ass diferenciāli.

Automobiļa iekšpusē viss kā jau modernos bezceļniekos un dubļu bridējos pienākās – lepns infocentrs ar skārienjūtīgu ekrānu, atpakaļskata kamera, SOS poga ekstrēmām situācijām, parkošanās asistents un daudz kas cits. Svarīga lieta nenoliedzami ir sistēma, kas neļaus automobilim patvaļīgi mainīt iezīmētās šosejas joslas. Svarīga, jo, visticamāk, vairāk par šoseju šis auto arī diez vai kaut ko ieraudzīs…

Gints Gavers, Foto: Publicitātes foto