To vajag prast! Rīgas domes degungalā nelegāli pārvadā pasažierus
Februārī izsniegtā neregulāro pārvadājumu apliecība ir kā zelta pods uzņēmumam Eko Bus, kas, izmantojot likuma nepilnības, jau četrus mēnešus Rīgas domes degungalā piekopj viltīgu biznesu.
Piemēram, Rīgas centrā pieturā Inženieru iela šīs firmas mikroautobusi stundas laikā piestāj piecas reizes. Logā izlikta liela izkārtne Norīkojumā Vecmīlgrāvis – Centrs, pasūtījumi pēc līgumiem. Proti, firma pārvadājot tikai arodbiedrības LADA, kafejnīcas Šarhans, SIA Karavela un dažu citu uzņēmumu darbiniekus, klientus, biedrus, ģimenes locekļus.
Firma pieder bijušajam policijas šefam
Tomēr autobusa vadītājs bez īpašām pārdomām uzņem arī Kasjauns.lv žurnālisti, nevaicājot, vai viņa tiešām dodas pusdienās uz Šarhanu, strādā Karavelā vai vismaz ir rados ar kādu šīs SIA darbinieku. Par samaksātajiem 50 santīmiem biļeti šoferis neizsniedz. Nobraucot pāris pieturas, novērojam, ka pasažieru ir daudz, un neviens nesatraucas, kādā norīkojumā mikroautobuss brauc.
Licencētais mikroautobusu pasažieru pārvadātājs SIA Taksi.LV kopš februāra vērsās gan Rīgas domē, gan policijā, Valsts darba inspekcijā, Konkurences padomē un Valsts ieņēmumu dienestā, taču – bez panākumiem. Tikmēr ekobusi, kas sākumā braukāja no Ķengaraga uz centru un atpakaļ, darbību paplašinājuši līdz Vecmīlgrāvim, Sarkandaugavai un Vecāķiem.
Pēc Lursoft datubāzes informācijas, Eko Bus īpašnieki ir Igors Krasovskis un Jekaterina Semenova. Krasovskis ir bijušais Rīgas Galvenās policijas pārvaldes priekšnieks, bet Jekaterina Semenova ir kādreiz strādājusi Rīgas satiksmē par komisijas locekli. Tas varētu izskaidrot zināšanas, kā likuma nepilnības izmantot pasažieru pārvadājumu biznesā.
Gaida VID un policijas rīcību
Valsts darba inspekcijas veiktā kontrole nekādus pārkāpumus nav atradusi, Rīgas dome ir bezspēcīga. Pašvaldības Satiksmes departamenta Kontroles dienests “atbilstoši kompetencei veic regulāro un neregulāro pasažieru pārvadājumu kontroli, tai skaitā veicot pastiprinātu kontroli SIA Eko Bus nodrošinātajos pārvadājumos”, skaidro departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola.
Šobrīd notiek administratīvā lietvedība par “konstatētajiem iespējamajiem pārkāpumiem”, visa informācija nodota Valsts ieņēmumu dienestam un policijai. Departamentā uzskata, ka nepieciešamas izmaiņas Autopārvadājumu likumā, bet par to jālemj valsts līmenī.
Nav gan saprotams, kā mēnešiem ilgi var pa galvaspilsētu pārvadāt pasažierus bez biļetēm, nemaksājot nodokļus, klaji kropļojot konkurenci. Acīmredzot tikpat labi blakus Rātsnamam var uzsliet veikalu bez būvatļaujas un pasludināt to par beznodokļu zonu.