Latvija no igauņiem iepirks sagrabējušus pasažieru vilcienus
Rīgas Vagonbūves rūpnīcas (RVR) īpašnieks nolēmis no Igaunijas iepirkt savulaik RVR pirms daudziem gadu desmitiem ražotos elektrovilcienus, lai tos atjaunotu un, iespējams, piedāvātu mūsu pašu „Pasažieru vilcienam”.
Bizness un ekonomika

Latvija no igauņiem iepirks sagrabējušus pasažieru vilcienus

Jauns.lv

Rīgas Vagonbūves rūpnīcas (RVR) īpašnieks – uzņēmums „Felix Ltd” no Igaunijas dzelzceļa kompānijas atpirks 48 savu laiku nokalpojušos RVR ražotos 48 elektrovilcienus, lai tos atjaunotu. Iespējams, ka vecie igauņu vilcieni ar laiku ripos Latvijā, jo vērienīgais jauno vilcienu iepirkšanas konkurss pie mums izgāzies.

Pagaidām gan vēl nav zināms, kas notiks ar vecajiem un vēlāk atjaunotajiem vilcieniem. „Felix Ltd” savos izteikumos ir visnotaļ skops. Darījuma summu ne igauņu, ne Latvijas puse neatklāj. Ir zināms, ka Latvijas kompānija plāno atjaunot vecos vilcienus, pagarinot to lietošanas ilgumu un tad pielāgot tos nākamā pasūtītāja vēlmēm, raksta db.lv. Tomēr jāatgādina, ka „nākamais pasūtītājs” varētu būt mūsu pašu „Pasažieru vilciens”. RVR vadītājs Gatis Kamarūts sacījis, ka patlaban viņam nav informācijas par „Felix Ltd” iepirkumu, taču, ja vilcienus paredzēts atjaunot, tad uzņēmums labprāt piedalīsies atjaunošanas darbos.

Igaunijas dzelzceļa kompānija pērn izlēma pārdot vecos elektrovilcienus, kas RVR ražoti laikā no 1964. līdz 2002. gadam, jo uzņēmums turpmāk pārvadājumiem izmantos jaunus nesen no Šveices kompānijas „Stadler FLIRT” iegādātos elektro un dīzeļa vilcienus.

Kasjauns.lv jau rakstīja, ka ir izgāzies „Pasažieru vilciena” iepirkuma konkurss par 41 jauna vilciena iepirkšanu no spāņu kompānijas „Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles” par 144 miljoniem latu. Tomēr Latvijai jauni pasažieru vilcieni ir nepieciešami, ja vispār gribam nodrošināt pasažieru pārvadājumus pa dzelzceļu.

Pirms pāris nedēļām satiksmes ministrs Anrijs Matīss radio „Baltkom” teica, ka nākamā gada beigās pie mums parādīsies jauni vilcienu: „Jūlijā tiks izsludināts konkurss par jaunu pasažieru vilcienu nomu. 2014. gadā beigsies vairāku vilcienu lietošanas termiņš un tiem būs nepieciešams kapitālais remonts. Nav nepieciešams ieguldīt naudu vecajos sastāvos, Ja viss noritēs raiti, tad 2014. gadā mēs jau varēsim ieraudzīt jaunos vilcienus.”