Mūrnieks: Lidosta "Rīga" mierizlīgumu ar "airBaltic" par zaudējumu piedziņu vēlētos noslēgt "jau vakar"
Lidosta "Rīga" mierizlīgumu ar nacionālo lidsabiedrību "airBaltic" par zaudējumu piedziņu vēlētos noslēgt jau vakar, taču tas neizdodas, vienlaikus esošās domstarpības nevar dēvēt par kritiskām, tāpēc sarunas turpinās, biznesa portālam "Nozare.lv" norāda lidostas valdes priekšsēdis Aldis Mūrnieks.
Viņš skaidro, ka šis nav vienkāršs process, jo tajā ir iesaistītas divas sabiedrības, kuras mēģina risināt "pagātnes mantojumu".
"Tas nav viegli, jo katram ir sava daļa taisnības un to mēģinām pierādīt ārpus tiesas. Ieslīgt detaļās ārpus tiesas nebūtu korekti," uzsver Mūrnieks. Viņš norāda, ka, ja jau jautājums ir nonācis līdz tiesai, tad ir domstarpības, taču "es tas nesauktu par kritiskām".
Mūrnieks skaidro, ka ir grūti pateikt, cik vēl ilgu laiku mierizlīguma meklēšana turpināsies. "Es domstarpības gribētu atrisināt jau vakar," uzsver lidostas vadītājs, bet tas neizdodoties, jo esot vēl nianses, par kurām griboties gūt pārliecību.
Kā ziņots, Rīgas apgabaltiesa šonedēļ līdz 2014.gada 24.aprīlim atlika VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga"" un nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" strīda izskatīšanu par zaudējumu piedziņu, jo starp pusēm arvien vēl notiek intensīvas mierizlīguma sarunas.
Lūgumu par lietas izskatīšanas atlikšanu uzturēja abas puses. "airBaltic" pārstāve norādīja, ka starp pusēm notiek intensīvas sarunas. Lai arī bija plānots, ka mierizlīgumu varētu panākt jau līdz šim, tas vēl nav noticis.
11.februārī apgabaltiesa lēma apturēt tiesvedību lietā līdz 30.maijam. Arī pirms tam abas puses tiesai norādīja, ka turpinās sarunas par iespējamo mierizlīgumu un tam ir vajadzīgs ilgāks laiks, jo sarunas ir komplicētas. Bija plānots, ka tas varētu būt panākts jau līdz 11.februārim.
"airBaltic" pārstāvji aģentūrai LETA nevēlējās nosaukt prasījuma summu, ko cenšas atgūt tiesvedības ceļā minēto mierizlīguma sarunu dēļ. Tikmēr laikraksts "Dienas Bizness" vēstīja, ka "airBaltic" no lidostas varētu prasīt vairāk nekā 40 miljonus latu, bet lidosta no "airBaltic" - aptuveni tādu pašu, varbūt nedaudz mazāku summu.
Trešās personas statusā šajā lietā ir arī zemo cenu aviosabiedrība "Ryanair".
Tikmēr 2011.gada vasarā apgabaltiesa apstiprināja izlīgumu, kas tika panākts citā civillietā, kur prasību pret "airBaltic" par 3,42 miljonu latu parāda piedziņu bija izvirzījusi lidosta.
Lidosta un "airBaltic" tiesā iepriekš bija izvirzījušas savstarpējus prasījumus par vairākiem miljoniem latu.
Pēdējos gados "airBaltic" Rīgas lidostai esot pārmaksājis 34 miljonus eiro (23,8 miljonus latu), un tāda esot arī "airBaltic" prasība pret lidostu. "Mēs negaidām, ka Rīgas lidosta mums šo summu atmaksās, bet mums ir konstruktīvi jārunā par diskriminācijas izbeigšanu," savulaik norādīja lidsabiedrībā.
Kā ziņots, "airBaltic" ir akciju sabiedrība, kas dibināta 1995.gadā. Galvenais akcionārs ir Latvijas valsts ar 99,8% akciju.
Lidosta "Rīga" ir Latvijas valstij pilnībā piederošs uzņēmums.
LETA/ Foto: Ieva Lūka/LETA