"Carlsberg" norāda uz Ukrainas krīzes ietekmi uz alus patēriņu Krievijā
Nestabilās politiskās un drošības situācijas dēļ, kas negatīvi ietekmē ekonomisko situāciju, krītas alus pārdošanas apmērs Krievijā, Ukrainā un citās Austrumeiropas valstīs, trešdien paziņoja Dānijas alus ražotājs "Carlsberg".
Kompānijai pieder vairāki alus zīmoli visā pasaulē, tostarp "Baltika Breweries" plašajā Krievijas tirgū. Patērētāji tajā alu lieto arvien mazāk neskaidrības par valsts ekonomiku dēļ. Daži eksperti lēš, ka Krievija sāk ieslīgt recesijā.
Alus patēriņš Krievijā ir krities par 7%, bet Ukrainā - par 10%, liecina "Carlsberg" dati. Negatīvi alus patēriņu ietekmē arī Ukrainas valdības plāni par 43% palielināt nodokli alum, tādējādi mēģinot stabilizēt valsts finanses.
"Carlsberg" norādīja, ka Austrumeiropas tirgi kopumā ir "arvien problemātiskāki un neskaidrāki". Alus ražotājs sagaida, ka šā gada otrajā pusē situācija tajos vēl vairāk pasliktināsies un patēriņa kritums Krievijā un Ukrainā turpināsies.
Tomēr Kopenhāgenā bāzētā grupa savā pārskatā norādīja, ka, "neskatoties uz problemātisko Krievijas makroekonomikas situāciju, mēs turpinājām investēt savos zīmolos un saglabājām augstu komerciālās darbības līmei, lai vairotu gan pārdošanas apmēru, gan vērtību reģionā".
Kopumā "Carlsberg" ieņēmumi šā gada otrajā ceturksnī pieauguši tikai nedaudz - līdz 19,2 miljardiem Dānijas kronu (2,6 miljardiem eiro) salīdzinājumā ar 19,06 miljardiem kronu (2,56 miljardiem eiro) pagājušā gada aprīlī-jūnijā. Grupas tīrā peļņa palielinājusies līdz 2,2 miljardiem kronu (295 miljoniem eiro) pretstatā 2,1 miljardam kronu (281 miljonam eiro) šajā laika periodā pērn.
BNS