"Lidl" jāmaksā 43 miljoni eiro konkurentam par maldinošām reklāmām Francijā
foto: Shutterstock
Tiesa liek "Lidl" par maldinošām reklāmām konkurentam Francijā maksāt 43 miljonus eiro.
Pasaulē

"Lidl" jāmaksā 43 miljoni eiro konkurentam par maldinošām reklāmām Francijā

Ārzemju nodaļa

Jauns.lv/LETA

Vācijas lielveikalu tīklam "Lidl" jāmaksā 43 miljoni eiro konkurentam "Intermarche" Francijā par patērētājus maldinošām reklāmām, nolēma apelāciju tiesa Parīzē.

"Lidl" jāmaksā 43 miljoni eiro konkurentam par mal...

Tiesa secināja, ka 2017.-2023. gadā simtiem "Lidl" televīzijas reklāmu varētu būt maldinājušas patērētājus un ir uzskatāmas par negodīgu konkurenci.

Sākotnējā prāvā 2022. gadā "Intermarche" zaudēja, taču apelāciju tiesa šomēnes atzina, ka "Lidl" reklāmas bija maldinošas, jo Vācijas uzņēmums negarantēja, ka reklamētie produkti ir pieejami visos tā veikalos par reklāmā norādīto cenu 15 nedēļu periodā.

Apelāciju tiesa secināja, ka vairāk nekā 370 reklāmās, kuras apstrīdēja "Intermarche", "Lidl" izcēla produktus un cenas, taču tikai mazā drukā vai ātri nolasītā tekstā bija minēts, ka "Lidl" vietnē ir atrodami veikali, kuri nodrošina attiecīgo piedāvājumu.

Tiesa nolēma, ka tādu informāciju "patērētāji, visticamāk, nepamanīja vai vismaz pārprata".

Turklāt tiesas vērtējumā, zinot, ka pietiekami ilgu laiku visās tirdzniecības vietās nav pieejami reklamētie produkti, "Lidl" rīcība no maldinošas prakses kļuva par negodīgu konkurenci, tādējādi paverot ceļu kompensācijai konkurentam.

"Lidl" paziņoja, ka šo apelāciju tiesas spriedumu pārsūdzēs.