"Ryanair" pasažieri iestrēguši uz nakti Spānijā, jo visi lidojumu dispečeri devušies mājās
foto: Pexels.com
Ilustratīvs attēls.
Pasaulē

"Ryanair" pasažieri iestrēguši uz nakti Spānijā, jo visi lidojumu dispečeri devušies mājās

Ārzemju nodaļa

Jauns.lv

Īrijas aviokompānijas "Ryanair" pasažieri iestrēguši uz nakti Spānijas pilsētā Bilbao, jo vietējie lidojumu dispečeri devušies mājās, tā vietā, lai gaidītu liekas 15 minūtes, līdz lidmašīna pacelsies. Savukārt lidostas pārstāvis skaidroja, ka lidojuma plāns "pārsniedzis darba stundas".

"Ryanair" pasažieri iestrēguši uz nakti Spānijā, j...

Kā raksta "The Independent", "Ryanair" reiss RK3209 lidojis no Malagas (Spānija) uz Mančestru (Lielbritānija) vēlu sestdienas, 2025. gada 8. marta, vakarā. Aptuveni stundu vēlāk, lidmašīnai lidojot virs Spānijas pilsētas Bilbao, kapteinis mainīja maršrutu, jo vienam no pasažieriem bija nepieciešama neatliekamā medicīniskā palīdzība uz zemes.

Tālāk saskaņā ar vispārpieņemtajiem noteikumiem lidmašīna bija jāuzpilda un jānosūta uz galamērķi. Tomēr šajā gadījumā lidmašīna nevarēja pacelties, jo gaisa satiksmes vadības dienesta darbinieki "atteicās gaidīt 15 minūtes, lai mūs pavadītu", sūdzējās viena no pasažierēm Sāra Digla.

"Viņi aizgāja mājās, tāpēc mūs izlaida, atstājot vienus, lai mēs paši pievērstos viesnīcu meklēšanai," viņa piebilst. Rezultātā lidmašīna uz Mančestru spēja izlidot tikai svētdien, 9. martā, plkst. 13:00, ierodoties galamērķī ar 14 stundu nokavēšanos.

Vienlaikus Digla pastāstīja, ka viņai jau iepriekš bijusi līdzīga pieredze, tāpēc šoreiz viņa veikusi attiecīgas darbības, kad paziņots par nakts pieturu.

“Diemžēl pagājušajā gadā mūs uz Bordo novirzīja daudzo medicīnisko problēmu dēļ uz klāja, tāpēc zinājām, ka labāk vienkārši pašiem visu noorganizēt un negaidīt slēgtajā lidostā. Aizgājām līdz tuvākajai viesnīcai lidostā un reģistrējāmies," pieredzē dalās tūriste.

Saskaņā ar noteikumiem par aviopasažieru tiesībām naktī aizturētajiem ceļotājiem ir tiesības uz izmitināšanu viesnīcā, transportu no lidostas un atpakaļ un ēdināšanu. Taču, ja aviokompānija nav pārstāvēta lidostā, pasažieriem, iespējams, pašiem būs jāorganizē brauciens un jāprasa ciesto izdevumu atlīdzināšana.

"Šis reiss no Malagas uz Mančestru tika novirzīts uz Bilbao pēc tam, kad pasažierim uz klāja kļuva slikti. Ierodoties lidmašīnu sagaidīja mediķi, un šis pasažieris tika izkrauts un nogādāts tuvējā slimnīcā. Pasažieri tika informēti par maršruta izmaiņām un informēti par iespējamām iespējām. Neskatoties uz "Ryanair" centieniem organizēt pasažieru izmitināšanu, vietu skaits bija ierobežots, un pasažieriem tika paziņots, ka viņi var organizēt individuālu izmitināšanu, par ko viņi var pieprasīt "Ryanair.com"kvīšu atlīdzību," apliecināja lidsabiedrības pārstāvis.