Krievijā iedzīvotāji savelk jostas arvien ciešāk
Krievijas apģērbu un apavu veikali saskārušies ar krasu pircēju skaita samazināšanos: jūnijā un augustā to skaits samazinājies par 10% attiecībā pret pagājušo gadu.
Krievijas iedzīvotāji maina patēriņa pieeju - viņi biežāk iegādājas apģērbu pēc vajadzības, nevis pēc vēlēšanās, saka "NF Group" Tirdzniecības īpašumu departamenta direktore Jevgēnija Hakberdijeva. "Fashion Consulting Group" atzīmē arī tendenci uz "viedo ekonomiju": pircēji tiecas salīdzināt cenas un bieži vien izvēlas universālu apģērbu, ko var izmantot ilgstoši, raksta "The Moscow Times".
Tirgu ietekmē Krievijas iedzīvotāju pieaugošās inflācijas gaidas - šī iemesla dēļ patērētāji daļēji pievērsušies aktīvākai ilgstošas lietošanas lietu iegādei, ieskaitot mēbeles, tehniku un automašīnas. "Patlaban patērētāji vairāk tērē naudu pārtikai un izklaidei," saka "Munz Group" ģenerāldirektors Kirils Cedžinovs.
Tāpat apģērbu un apavu veikalu apmeklētības samazināšanās saistīta ar tēriņu pārdali un pārorientēšanos uz tiešsaistes kanāliem, norāda "Fashion Consulting Group" ģenerāldirektore Anna Lebsaka-Kleimansa. "Mainoties sezonai, pircēji aktīvi iegādājas jaunas drēbes, šobrīd process tiek atlikts," skaidro interneta veikala "Baon" prezidents Iļja Jarošenko.