foto: ZUMAPRESS/Scanix
Krievijai iebuksējis kamazu eksports uz Eritreju
Kamazs Saūda Arābijā, Dakāras rallijā 2022. gada janvārī, īsi pirms Krievijas uzsāktā kara.
Pasaulē
2024. gada 12. jūnijs, 07:45

Krievijai iebuksējis kamazu eksports uz Eritreju

Māris Puķītis

Māris Puķītis

Krievijai nekādi neizdodas kamazu un “urālu” eksports uz Eritreju – šī nabadzīgā Austrumāfrikas valsts ir gatava pirkt krievu kravas automobiļus, taču traucē rietumu sankcijas, turklāt nav arī naudas.

Krievijas vēstnieks Eritrejā Igors Mozgo intervijā TASS stāsta: “Pašlaik ir pieprasījums pēc šīm mašīnām, mēs esam gatavi tās piegādāt, bet sankciju dēļ piegāde no Novorosijskas uz Masau ostu ir ļoti piņķerīga.” Pagaidām nav izdevies atrast kuģniecības, kas varētu nogādāt uz turieni Krievijas automobiļus.

Eritreja esot gatava tos pirkt, tikai pandēmijas seku un ASV un Eiropas Savienības sankciju dēļ šim nolūkam nav naudas. Pēc uzsāktā kara pret Ukrainu, Krievija kļuvusi par izstumto un sākusi aktīvi sadarboties ar attīstības valstīm un it īpaši dažādām diktatūrām.

2020. gadā Krievijas un Eritrejas preču apgrozījums bija tikai 400 000 ASV dolāru, bet 2022. gadā tas pieauga līdz 13,5 miljoniem. Pērn pavasarī Eritrejas prezidents Isaijass Afevorki, kurš amatā ir jau vairāk nekā 30 gadu, vēl ilgāk par Putinu, pirmo reizi savas valdīšanas laikā apmeklēja Krieviju un tikās ar tās diktatoru. Pirms tam 2023. gada janvārī Eritreju apmeklēja Krievijas ārlietu ministrs Sergejs Lavrovs.

Maskavai ļoti varētu simpatizēt Eritrejas pārvaldes forma – totalitāra diktatūra, kuru uzskata par vienu no nežēlīgākajām pasaulē. Pilsoņus šeit var iesaukt armijā uz nenoteiktu laiku. Vienlaikus galvaspilsēta Asmera ir viena no drošākajām Āfrikā, taču ārzemnieki no tās nedrīkst izbraukt bez īpašas atļaujas, turklāt liela daļa valsts viņiem ir slēgta.