Pasaulē

"Pa gaisu lidoja visi!": Kemerovā satriecas divi tramvaji, vismaz viens pasažieris gājis bojā, 130 ievainoti

Ārzemju nodaļa

Jauns.lv

Krievijas Sibīrijas pilsētā Kemerovā 6. jūnijā viens tramvajs lielā ātrumā ietriecies pieturā stāvošā tramvajā. Trieciena rezultātā tramvaja durvis atvērās un līkumā divi pasažieri izkrita no tā uz ceļa braucamās daļas, viens no viņiem gājis bojā. Kopumā avārijā cietuši apmēram 130 cilvēki.

"Pa gaisu lidoja visi!": Kemerovā satriecas divi t...

“Pēc jaunākajiem datiem, cietuši 130 cilvēki, 1 miris. 109 cilvēki, no kuriem 10 bērni, saņem ambulatoro palīdzību, 21 cilvēks nogādāts slimnīcā,” informēta persona izteicās aģentūrai TASS.

Cietušie pasažieri stāstīja aģentūrai RBK, ka pirms katastrofas tramvajs strauji palielināja ātrumu, tad tam pēkšņi pārtrauca darboties bremzes. “Pirmajā straujā pagriezienā aizmugurē esošie cilvēki kliedza, pēc tam it kā pasmaidīja par neveiklo situāciju, kad tramvajs izlīdzināja gaitu. Taču nākamajā līkumā sākās panika. Sekunde — un aizmugurē vairs nebija loga,” stāstīja kāda pasažiere. Cits stāstīja, ka nokrita visi stāvošie, bet divi cilvēki līkumā izkrita pa logu.

Kāds pasažieris apgalvoja, ka brauciena laikā sajuta “degošu bremžu smaku”, tad tramvajs sācis braukt “nereāli lielā ātrumā, atteica bremzes. Vīrietis kliedza: “Gulieties!”, taču daudzi bija ar austiņām,” viņš stāstīja. Vietējos medijos norāda, ka vadītāja nesekmīgi mēģināja nobremzēt nesošos tramvaju, un avārijā pati guva smagas traumas. Izdevums “Fontanka” atsaucas uz izmeklētāju teikto, ka tramvajs “lidojis” ar apmēram 80 km/h ātrumu, kaut gan tas nav oficiāli apstiprināts.

Kemerovas apgabala Izmeklēšanas komiteja ziņoja par “Kemerovas elektrotransporta kompānijas” (KETK) direktora un meistara aizturēšanu, viņus vaino bojāta tramvaja nodošanu pasažieru pārvadāšanai. Atsaucoties uz kāda KETK darbinieka sievas teikto, izdevums NGS42 vēstīja, ka uzņēmums ilgu laiku ignorēja bojātā transporta ekspluatēšanas gadījumus. Sievietes stāstīja, ka viņas vīrs, kurš daudzus gadus strādā KETK, bieži sūdzējās par sastāvu problēmām, piemēram, par tekošiem jumtiem. “Kemerovas elektrotransporta kompānija” draudzējas ar administrāciju. Tieši tāpēc daudzas nebūšanas tika ignorētas,” viņa apgalvoja.

KETK ģenerāldirektors Pāvels Maļcevs līdz 2017. gadam bija Kemerovas mēra vietnieks, kā arī vadīja pilsētas ceļu saimniecības un labiekārtošanas pārvaldi, bet 2017. gada beigās pret viņu tika ierosināta krimināllieta par kukuļošanu.

Kemerovas vadītājs Dmitrijs Aņisimovs paziņojis, ka pilsētas tramvaju nolietojuma līmenis sasniedzis 90 procentus.