Britiem draud tējas deficīts
foto: Shutterstock
Lielbritānijā tēju dzer vairāk nekā kafiju – ap 100 miljoniem tasīšu dienā. Tagad šo tradīciju apdraud hutiešu raķetes.
Pasaulē

Britiem draud tējas deficīts

Jauns.lv

Lielbritānijā izcēlušās bažas, ka pēcpusdienas tējas iemalkošana ir apdraudēta – iemesls ir Jemenas hutiešu uzbrukumi kuģiem Sarkanajā jūrā.

Britiem draud tējas deficīts...

Kuģi spiesti mērot daudz garāku ceļu apkārt Āfrikai, lai nekļūtu par teroristu raķešu un dronu mērķi. Liebritānijas tirdziecības tīkls “Sainsbury’s” jau brīdinājis pircējus dažos veikalos, ka ar melnās tējas piegādēm iespējamas problēmas.

Pustukšs plaukts un atvainošanās

Kāds lasītājs iesūtījis BBC veikalā pie plaukta izliktu uzrakstu: “Mums radušās problēmas ar melnās tējas piegādēm valstī. Atvainojamies par sagādātājām neērtībām un ceram, ka melnās tējas piegādes drīz atjaunosies pilnā apmērā.” Pazudusi gan ne visa tēja, bet atsevišķas šķirnes.

Britu otrs lielākais tējas zīmols “Tetley Tea” paziņojis, ka piegādes ir “nedaudz ierobežotas”, bet kompānija cer arī turpmāk apmierināt pieprasījumu. Tomēr iespējama izejvielu rezervju sarukšana noliktavās, kas varot situāciju padarīt “gana nestabilu”.

“Tata Consumer Products” piederošais uzņēmums piegādā tējas maisiņus britu lielveikaliem un eksportē tēju pa visu pasauli. Kompānijas pārstāvji BBC norāda, ka jau decembrī rīkojušies, lai mīkstinātu sekas piegāžu traucējumiem.

“Yorkshire Tea” atbildē BBC atzīst, ka diemžēl ir problēmas ar piegādēm. Kopumā tirgotāji apgalvo, ka tās ir pagaidu problēmas, kuras pircēji izjutīs minimāli.  

Kravas iestrēgst ostā Indijā

Apvienotās Karalistes Tējas un uzlējumu asociācija arī neceļ paniku, ka britu tradicionālais dzēriens varētu kļūt par deficītu vai pat pazust no plauktiem. Asociācijas ģenerāldirektore Šārona Hola mierina: “Pircējiem nevajag uztraukties: viņu iecienītās tējas šķirnes joprojām būs pieejamas.”

Trīs ceturtdaļas tējas pasaulē izaudzē Ķīnā, Indijā, Šrilankā un Kenijā.  Plantāciju īpašnieks no Indijas ziemeļiem Sparšs Agarvals jau decembrī pavēstīja, ka piegādes apturētas: “Mēs nosūtījām kravas uz ASV un Eiropu jau pirms divām nedēļām, bet tās joprojām atrodas Bombejas ostā un vēl nebija iekrautas kuģos.”

Atriebjas Izraēlai

Kopš novembra Jemenas hutieši uzbrūk kuģiem Sarkanajā jūrā. Viņi par mērķi pasludinājuši visus kuģus, kas jelkādā veidā saistīti ar Izraēlu, atriebjoties par karu pret “Hamas” Gazas joslā, bet cieš arī citas valstis. Hutieši solījuši neaiztikt Ķīnas un Krievijas kuģus, taču trāpīts arī diviem tankkuģiem ar krievu naftu.

Uzbrukumi nopietni apdraud galveno kuģu ceļu starp Āziju, Tuvajiem Austrumiem un Eiropu. Lielākā daļa rēdereju, kas izmantoja Suecas kanālu, tagad sūta kravas apkārt Labās cerības ragam Dienvidāfrikā, metot garu līkumu gar kontinenta rietumiem. Tas palielina transporta izdevumus un ceļu par apmēram desmit līdz 14 dienām. Briti un amerikāņi ir devuši virkni triecienu hutiešiem, bet nepietiekami.