Krievijas lidsabiedrības slēpj tehniskās problēmas. Katastrofa ir laika jautājums
Sankciju dēļ Krievijas aviokompānijas aizvien vairāk saduras ar problēmām lidmašīnu tehniskajā apkopē un remontā. Trūkst rezerves daļu un programmnodrošinājuma atjauninājumu, bet lidsabiedrības izvēlas situāciju slēpt.
Proti, jau kopš pagājušā gada pavasara aviopārvadātāji personālam pieprasa borta žurnālos nerakstīt par tehniskajiem defektiem, vēsta “Projekt”, atsaucoties uz “Aeroflot” un “Nordwind” darbiniekiem.
Piemēram, “Aeroflot” vecākajiem borta pavadoņiem aizliegts ierakstīt šādu informāciju, nesaskaņojot ar ekipāžas komandieri. “Lai lidmašīnas nepaliktu uz zemes bojājumu dēļ, kad pēc dokumentiem aizliegts lidot, pirms tie novērsti,” teic bijušais “Aeroflot” darbinieks.
Arī citās lidsabiedrībās rīkojoties līdzīgi. Piemēram, lidmašīnu tualetēs pusgadu nemaina “gaisa kanalizācijas” vakuuma ģeneratoru. Rezultātā tualetes darbojas tikai augstumā virs pieciem kilometriem, bet zemāk nav iespējams ieslēgt noskalošanu. “Ar “Airbus-A320” iespējams lidot ar vienu deaktivētu (atslēgtu – Red.) bremzi, kas arī apzināti darīts,” turpina avots.
Bijušais “Nordwind” pilots pastāstījis, ka janvārī Kazaņas lidostā, iedarbinot “Boeing 737” dzinējus, sāka līt ārā degviela. Lidmašīnā atradās 190 pasažieri. Aviācijas tehniķi neesot bijuši pārsteigti. Tā noticis jau dažas reizes, bet borta žurnālos pēc lidsabiedrības vadības norādes informācija noklusēta.
“Krievu “gan jau kaut kā” darbojas arī aviācijā. Skaidrs, ka lidot kaut kā ir baisi, bet diemžēl tā tagad notiek daudzās valsts aviokompānijās,” piebilst pilots.
Zaudējot pieeju rietumu rezerves daļām un apkopei, tāpat arī lielāko daļu starptautisko maršrutu, Krievijas lidsabiedrības lido retāk, izmanto mazāk lidmašīnu, daļu var izjaukt, lai remontētu citas. Šā gada sākumā Krievijā bija 736 pasažieru aviolaineri. Konsultāciju firmas “Oliver Wyman” eksperti lēš, ka līdz 2026. gadam paliks divreiz mazāk.