Pasaulē

Krievija sāk atzīt zaudējumus Čūsku salā. Kāpēc okupantiem tā ir tik svarīga?

Jauns.lv

Krievija sākusi apstiprināt savus zaudējumus Čūsku salā. Tas noticis, kad okupanti sākuši apglabāt mirušos karavīrus, ziņo Odesas apgabala administrācijas spīkers Serhejs Bratčuks.

Krievija sāk atzīt zaudējumus Čūsku salā. Kāpēc ok...

"Sākot apglabāt savus mirušos, Krievija sāka apliecināt zaudējumus Čūsku salā," sacīja Bratčuks.
Viņš arī salīdzināja Čūsku salu ar Čornobaivkas ciemu Hersonas apgabalā.

Bratčuks arī piebilda, ka Melnās jūras flotes kuģi turpina bloķēt Odesas ostu, radot mākslīgu pārtikas krīzi pasaulē un neļaujot eksportēt Ukrainas graudus.

Aprīļa vidū Čūsku salas rajonā raķešu uzbrukumā tika nopietni bojāts kreiseris „Moskva”, kas pēc tam nogrima.
6. maijā kļuva zināms, ka Ukrainas karavīri tur sašāvuši arī krievu fregati „Admiral Makarov”.

Krievijas armija nepārtrauc mēģinājumus nostiprināties Čūsku salā un turpina uzbrukumus no jūras, taču līdz šim to kavējis vētrains laiks.

Kāpēc Krievijai ir tik svarīgi ieņemt Čūsku salu

Jūras komunikācijas, jūras tirdzniecības ceļi no Odesas uz Bosforu un tālāk uz Vidusjūru iet tieši gar Čūsku salu. Tādējādi šodien tas ir stratēģiski svarīgs pasaules punkts, kas ļauj Krievijai radīt globālas problēmas, atklāj militārais eksperts Serhijs Grabskis.

"Čūsku sala ir zemes gabals Melnajā jūrā, kas atrodas iepretim Donavas ietekai. Radiotehnikas vai radioelektroniskās izlūkošanas tehnikas izvietošana uz šīs salas ļauj krieviem uzraudzīt Rumānijas teritoriju, kur jau atrodas amerikāņu vienības. Viņi var veikt izlūkošanu un filmēt visu - gan amerikāņu, gan rumāņu militārpersonas Rumānijas teritorijā," viņš sacīja.

Otrkārt, kā norādīja pulkvedis, krievu veiktā pretgaisa aizsardzības sistēmu izvietošana salā uzlabo situāciju viņu flotes operācijām šajā darbības zonā. Izmantojot šādu fiksētu punktu un radara novērošanu, viņi var arī paplašināt savu lidmašīnu darbības zonu.

"Treškārt, krievu veiktā jebkādu raķešu sistēmu izvietošana uz salas ļaus viņiem kontrolēt visus jūras sakarus šajā zonā un iznīcināt visus kuģus, kas pārvietosies šajā zonā. Kam viņiem tas vajadzīgs? Šodien pārtikas cenas šo Vidusjūras valstu zonā, kuras bija atkarīgas no Ukrainas eksporta – Tunisija, Libāna, Alžīrija un citas – jau ir pieaugušas par 20%,” stāsta Grabskis.

Pēc eksperta domām Krievija, bloķējot Ukrainas jūras tirdzniecības ceļus un kravu pārvadājumus, jau tagad ar starptautisko pārtikas terorismu ietekmē vairākas valstis.

"Tas kļūst par globālu pasaules apdraudējumu, par ko jau tiek runāts visaugstākajā politiskajā līmenī. Šīs Ukrainā izlaupīto graudu piegādes no Krievijas puses uz Sīriju var izmantot arī kā instrumentu hibrīdkara izvēršanai," paskaidroja eksperts.

foto: VIA REUTERS/Scanpix
Jūras komunikācijas, jūras tirdzniecības ceļi no Odesas uz Bosforu un tālāk uz Vidusjūru iet tieši gar Čūsku salu.
Jūras komunikācijas, jūras tirdzniecības ceļi no Odesas uz Bosforu un tālāk uz Vidusjūru iet tieši gar Čūsku salu.

Grabskis apliecina, ka krieviem vairs nav flotes karaspēka pārvietošanas operācijai. Un gaisa operācija tādā attālumā ir absurda.

"Kādi spēki un līdzekļi ir jāceļ debesīs, lai veiktu šādu operāciju! Turklāt desanta spēki ielenkumā var darboties 72 stundas. Pēc tam tiem vajadzētu apvienoties ar sauszemes spēkiem. Par jūras vai gaisa desanta uzbrukuma riskiem var runāt tikai tad, ja krieviem izdosies izlauzties cauri Mikolajivai un pietuvoties Odesai,” stāsta pulkvedis.

Viņš norāda, ka Ukrainas bruņotie spēki gandrīz izslēguši Krievijas jūras desanta fizisku izsēdināšanu - viņiem vienkārši nepietiek kuģu.

"Un desanta uzbrukums ir kolosāli riskants, jo viņiem nav tik daudz lidmašīnu, lai nodrošinātu nepārtrauktu desanta uzbrukumu. Viņi gaisā var pārsviest 2-3 lidmašīnas, ne vairāk kā vienu bataljonu. Pārējos vajadzēs nosēdināt ar piezemēšanās metodi un pastāvīgā apšaudes ietekmē. Un mūsu "stingeri", kā arī citi līdzekļi, neļaus izdzīvot nevienai lidmašīnai, kas virzās uz šo teritoriju. Un viņi to labi apzinās," rezumē eksperts.