Austrālijā nopeļ reklāmu, kuras mērķis bijis mudināt cilvēkus vakcinēties pret Covid-19
Austrālijā skarbu pretreakciju izpelnījusies valdības apstiprināta reklāma, kas izstrādāta, lai mudinātu iedzīvotāju vakcinēties pret Covid-19.
Reklāmā redzama slimnīcas gultā guļoša sieviete, kura pieslēgta plaušu ventilatoram.
"Covid-19 var ietekmēt ikvienu. Paliec mājās. Testējies. Rezervē savu vakcinācijas laiku," rakstīts video noslēgumā.
WARNING: Here is the GRAPHIC Australian Government #COVID19 ad to run in Sydney. #COVID19nsw pic.twitter.com/6IXgBy7miw
— Karen Barlow (@KJBar) July 11, 2021
Reklāmas kritiķi apgalvo, ka tā ir netaisnīga, jo cilvēki, kuri nav sasnieguši 40 gadu vecumu, šobrīd var saņemt tikai "Astra Zeneca" vakcīnu, bet Austrālijas veselības speciālisti jauniešiem iesaka nogaidīt un saņemt "Pfizer" vakcīnu, raksta BBC. Šobrīd Austrālijai nav "Pfizer" vakcīnu krājumu.
"Ir aizskaroši pārraidīt šādu reklāmu, kad austrālieši šajā vecuma grupā joprojām gaida vakcināciju," raksta Austrālijas žurnālists Hjū Rimintons.
Completely offensive to run an ad like this when Australians in this age group are still waiting for their bloody vaccinations. https://t.co/4xF5hZAkqp
— Hugh Riminton (@hughriminton) July 11, 2021
"Kāpēc mērķis ir jaunieši? Vai mums nevajadzētu celt vakcinēšanās līmeni starp tiem, kuri vecāki par 55 gadiem?" tviterī jautā kāds cits.
Daži savukārt norādīja, ka reklāma ir pārāk neiejūtīga un būtu jāpārtrauc to pārraidīt.
Tomēr valdība aizstāv videorullīti, sakot, ka reklāmu bijis paredzēts veidot "grafisku".
Šobrīd reklāma tiek rādīta tikai Sidnejā, kur plosās vīrusa delta variants. Tur jau trīs nedēļas spēkā ir karantīnas režīms. Reklāma ir daļa no lielākas Austrālijas vakcinācijas kampaņas “Apbruņojies”, kas uzsākta svētdien.
Austrālijā pret Covid-19 pilnībā vakcinējušies ir aptuveni 10% iedzīvotāju, kas ir viens no zemākajiem rādītājiem starp bagātajām valstīm. Un plaša vakcinācija netiek gaidīta līdz 2021.gada beigām.