foto: Ekrānuzņēmums
Vairāk pīpini, ilgāk gaidi - Mumbajas policija radījusi līdzekli cīņā ar trokšņainiem šoferiem
Mumbajas autovadītāju ieradumu signalizēt pie luksoforiem šo sastrēgumu laiku padara vēl neciešamāku.
Pasaulē
2020. gada 5. februāris, 15:09

Vairāk pīpini, ilgāk gaidi - Mumbajas policija radījusi līdzekli cīņā ar trokšņainiem šoferiem

Jauns.lv

Indijas pilsētas Mumbajas policija jau sen vēlējās apturēt vietējo autovadītāju nepatīkamo ieradumu - pīpināt pie luksofora brīdī, kad viņi gaida zaļo signālu. Tagad viņi ar īpaši aprīkotiem luksoforiem raduši tam risinājumu. Zīmīgi, ka Mumbaja ir ceturtā ar automašīnām pārpildītākā pilsēta pasaulē.

"Cilvēki signalizē pat tad, kad deg sarkanais signāls. Varbūt viņi domā, ka tādējādi liks ātrāk iedegties zaļajai gaismai?" ironiskā video pieļauj Mumbajas policija.

2019. gada nogalē policija dažiem pilsētas luksoforiem pievienoja trokšņa mērītājus. Tiklīdz trokšņa līmenis sasniedz 85 decibelus, luksofors no jauna sāk atskaiti līdz zaļajam signālam. "Vairāk pīpini - ilgāk stāvi", rakstīts uz ceļazīmes, kas novietota pie luksofora.

foto: Ekrānuzņēmums
Mumbajas autovadītāju ieradumu signalizēt pie luksoforiem šo sastrēgumu laiku padara vēl neciešamāku.

Video Mumbajas policijas tvitera kontā publicēts 31.janvārī, un to noskatījušies gandrīz 3 miljoni cilvēku. Pārsvarā cilvēki komentāros šo policijas lēmumu vērtē atzinīgi.

Pēc izmēģinājumiem un atsaucības sociālajos tīklos, Mumbajas policijas vadība lemj par iespēju pieslēgt šo sistēmu 20 miljonu pilsētā, kurai dots nosaukums "sodošais luksofors", uz palikšanu. Pirmkārt nedēļas laikā tā sāks darboties desmit krustojumos, galvenokārt slimnīcu un izglītības iestāžu tuvumā.

foto: Ekrānuzņēmums
Rīta sastrēgumi Mumbajā pagarina pusstundas braucienu par 24 minūtēm, bet vakar - par 31 minūti.

2019. gadā Mumbaja ceļa sastrēgumu reitingā atradās ceturtajā vietā pasaulē, uzreiz aiz Bangalūras, Manilas un Bogotas.
Mumbajas autovadītāji sastrēgumos gadā pavada 8 dienas un 17 stundas no savas dzīves. Rīta sastrēgumi pagarina pusstundas braucienu par 24 minūtēm, bet vakar par 31 minūti, vēsta reitinga sastādītāji.

Autovadītāju ieradumu signalizēt pie luksoforiem šo sastrēgumu laiku padara vēl neciešamāku.

foto: Ekrānuzņēmums
2019. gada nogalē policija dažiem pilsētas luksoforiem pievienoja trokšņa mērītājus.

"Tas izraisa ne tikai trokšņa pieaugumu, bet arī bojā bungādiņas, rada stresu un paātrina sirdsdarbību, kā arī rada haosu uz ceļiem," saka ceļu policijas komisārs Mandukars Pandeis.
"Ceram, ka mēs spēsim sasniegt labāku disciplīnu un padarīt braucienus pa Mumbajas ielām daudz klusākus un ar mazāku stresu," viņš piebilst.

Bangalūras policija jau paziņojusi, ka arī viņi pilsētas galvenajās ielās un krustojumos uzstādīs šādu sistēmu, lai gan trokšņa problēma pilsētā nav tik nopietna kā Mumbajā. Pilsētā, kas ir pasaules līdere sastrēgumu ziņā, šis paziņojums izraisījis neviennozīmīgu reakciju.

Daži uzskata, ka sistēma sniegs labumu, ka tā būs pareizi konfigurēta, bet citi apgalvo, ka tā var provocēt autovadītājiem pārkāpt noteikumus un šķērsot krustojumu arī pie sarkanā signāla.

Tēmas